Number of the records: 1  

Jazykový instinkt

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Pinker, Steven, 1954- - Author
    Vyd. 1. - Praha : Dybbuk, 2009 - 550 s. ; 22 cm
    ISBN 978-80-7438-006-8 (váz.)
     jazyk  biolingvistika  jazyková akvizice
     monografie
    Call numberC 339.459
    Umístění 81 - Lingvistika. Překlad. Dialekty. Gramatika. Stylistika
    Jazykový instinkt
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 31.05.2024)C 339.459   

    Title statementJazykový instinkt : jak mysl vytváří jazyk / Steven Pinker ; [z anglického originálu ... přeložila Markéta Hofmeisterová]
    Main entry-name Pinker, Steven, 1954- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Dybbuk, 2009
    Phys.des.550 s. ; 22 cm
    ISBN978-80-7438-006-8 (váz.)
    National bibl. num.cnb002115353
    NoteTerminologický slovník
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    OriginalLanguage instinct
    Subj. Headings jazyk * biolingvistika * jazyková akvizice
    Form, Genre monografie
    Conspect81 - Lingvistika. Jazyky
    UDC 81 , 81'2/'44 , 81'232 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru81 - Lingvistika. Překlad. Dialekty. Gramatika. Stylistika
    Document kindBOOKS
    Jazykový instinkt
    Kniha Jazykový instinkt oceňovaného experimentálního psychologa a kognitivního vědce Stevena Pinkera pojednává o tom, jakým způsobem si lidé osvojují rodný či další jazyk a co to vůbec znamená. Svůj postoj zakládá na popularizaci revolučních myšlenek amerického filosofa Noama Chomského týkajících se jazyka jako vrozené schopnosti mozku a rozvíjí je kontroverzní tezí, že my jako lidský druh vlastníme evoluční mentální modul pro tuto schopnost. Jazyk je vrozený instinkt a všechny jazyky na světě prokazují známky jediné univerzální gramatiky jediného jazyka mysli neboli vrozené "mentálštiny". Na té je založeno učení se rodnému jazyku u dětí, což Pinker vysvětluje mnoha příklady z výzkumů, kdy děti projevují znalosti jazyka, které se nemohly naučit pouhým poslechem dospělých. Navíc popisuje svůj pohled na roli vrozenosti a kultury, co myslí pojmem "univerzální lidé", rozebírá význam termínů "hloubkové" a "povrchové struktury", postuluje svůj názor na instituce zabývající se hlídáním stavu a čistoty jazyka a jazykové znalce, odpovídá na nářky o zkaženosti a úpadku jazyka a obhajuje slang poukazem na jeho bohatství a expresivnost. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.