Number of the records: 1  

Školní zralost

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Bednářová, Jiřina, 1963- - Author
    Vyd. 1. - Brno : Computer Press, 2010 - 100 s. : il. ; 30 cm
    ISBN 978-80-251-2569-4 (brož.) :
    Moderní metodika pro rodiče a učitele. Předškoláci
      Šmardová, Vlasta - Author   Šmarda, Richard, - Illustrator
     předškolní výchova  děti předškolního věku  dovednosti a znalosti
     příručky
    Call numberB 50.195
    Umístění 373.2 - Předškolní výchova
    Školní zralost
    BranchPlaceInfoSignature
    Na Sadech - dětské vypůjčeno (do *10.04.2024)B 50.195 b   

    Title statementŠkolní zralost : co by mělo umět dítě před vstupem do školy / Jiřina Bednářová, Vlasta Šmardová ; [ilustrace Richard Šmarda]
    Main entry-name Bednářová, Jiřina, 1963- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataBrno : Computer Press, 2010
    Phys.des.100 s. : il. ; 30 cm
    ISBN978-80-251-2569-4 (brož.) : Kč 249,00
    National bibl. num.cnb002029601
    Edition Moderní metodika pro rodiče a učitele. Předškoláci
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Another responsib. Šmardová, Vlasta (Author)
    Šmarda, Richard, 1950- (Illustrator)
    Subj. Headings předškolní výchova * děti předškolního věku * dovednosti a znalosti
    Form, Genre příručky
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC (035) , 373.2 , 159.955
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru373.2 - Předškolní výchova
    Document kindBOOKS
    Školní zralost
    Publikace Školní zralost je určena rodičům a pedagogům, kteří pomáhají rozvoji předškolního dítěte v těchto oblastech: - vizuomotorika, grafomotorika - řeč - sluchové vnímání - zrakové vnímání - vnímání prostoru - vnímání času - základní matematické představy Publikace Školní zralost autorské dvojice Jiřina Bednářová – Vlasta Šmardová doplňuje ucelenou řadu odborných materiálů, které v poslední době autorky publikovaly, a završuje svým pohledem otázku vývoje a diagnostiky dítěte v předškolním věku. Ústředním tématem je školní zralost / připravenost, autorky se snaží alespoň rámcově seznámit čtenáře se všemi důležitými faktory ovlivňujícími dosaženou vývojovou úroveň dítěte před vstupem do školy a i možnou korespondencí s problémy ve školním věku, jsou-li v daných oblastech určité deficity. Čtenáři a uživateli budou v první řadě rodiče, neboť se dozvědí, jaká jsou kritéria školní zralosti / připravenosti, jak pracovat s dítětem před vstupem do školy, a pokud se chtějí ujistit, že jejich potomek splňuje vývojové ukazatele před nástupem do školy, naleznou zde jednoduché diagnostické úkoly. Tímto tématem se odborně zabývají školská poradenská zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra). Cílem publikace jistě není to, aby si rodiče nebo vychovatelé jednorázově provedli u dítěte komplexní diagnostiku sami. Publikace jim naopak dává prostor, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy a aby měli základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým až šestým rokem věku. Záměrem autorek rovněž je, aby dospělí byli včas upozorněni na některé vývojové obtíže a včas vyhledali odbornou pomoc poradenských zařízení, například při posouzení, zda by mělo dítě do školy nastoupit, případně při zařazování do edukačně-stimulačních skupin či intervenčních programů. Publikace by mohla dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. I ony se zabývají otázkou, co je ještě třeba dále trénovat v posledním roce před nástupem do školy, ve kterých oblastech má dítě menší či větší problémy, opakovaně třeba i u dětí s odklady školní docházky. Inspirací může být ale také pro samotné školy – jak učitele elementaristy, tak například pracovníky školních poradenských pracovišť, zejména při řešení zápisů do 1. tříd, které jsou pojaty více odborně a diagnosticky než společensky. Ti, kteří se s publikacemi autorek již seznámili, vědí, že jejich diagnostické přístupy jsou poměrně jednoduché, jsou formou jednoduchých škál, bez důrazu na normativní přístup. Autorky diagnostiku ale nepojímají jako „nálepkování“ dětí, nýbrž posouzením individuálních zvláštností každého dítěte budují základy pro navazující práci s ním, pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Autorky opakovaně uživatelům připomínají důležitý princip, že diagnostika není jednorázovou záležitostí, že i dítě před nástupem do školy je ještě ve svých výkonech závislé na okamžitém nastavení a vyladění. Korigovat různá zkreslení (neschopnost či nezájem se v daném okamžiku požadovanou činností zabývat) by mělo napomoci opakované sledování dítěte. Přeji nové publikaci hodně čtenářů a čtenářům hodně inspirací! PaedDr. PhDr. Anna Kucharská, Ph.D. katedra pedagogické a školní psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.