Number of the records: 1
Rosenkranz, Karel, 1938- - Autor
Vyd. 1. - Praha : Corona, 2004 - 259 s., [6] s. barev. příl. : il. (některé barev.) ; 31 cm + prospekt v německém jazyce (8 s.)
ISBN 80-86116-26-3
Tatra 603 osobní automobily
monografieSignatura B 45.516 Umístění 629.33 - Osobní automobily Údaje o názvu Tatra 603 / Karel Rosenkranz Záhlaví-jméno Rosenkranz, Karel, 1938- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje Praha : Corona, 2004 Fyz.popis 259 s., [6] s. barev. příl. : il. (některé barev.) ; 31 cm + prospekt v německém jazyce (8 s.) ISBN 80-86116-26-3 Kč 998,00 Číslo nár. bibl. cnb001531700 Poznámky Chronologický přehled Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Jazyková pozn. Barev. příl. tvoří za tit. s. všitý prospekt ve francouzském jazyce. Anglické a německé resumé Předmět.hesla Tatra 603 * osobní automobily - Československo Forma, žánr monografie Konspekt 629 - Dopravní prostředky MDT 629.331 , (437) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština ; francouzština ; němčina Ve volném výběru 629.33 - Osobní automobily Druh dok. KNIHY Rokem 1933 začala v Tatře éra vozidel se vzduchem chlazenými motory uloženými za zadní hnanou nápravou. Současně začal mladý Ing. Erich Übelacker stavět první prototypy velkého aerodynamického automobilu Tatra 77. Nový vůz prošel vývojovými úpravami vrcholícími Tatrou 77A. Ve výrobě ji po roce 1936 postupně nahradila osmiválcová Tatra 87 a čtyřválcová Tatra 97. Po válce na oba typy úspěšně navázal aerodynamický čtyřválec T 600 - Tatraplan. Z důvodu reorganizace půmyslu převedlo ministerstvo jeho výrobu roku 1951 do Mladé Boleslavi. Po čtyřleté odmlce opustil v létě roku 1955 brány závodu první prototyp Tatry 603. Celkovým pojetím nových linií prototypu Tatra potvrdila, že v konstrukci a vývoji osobních automobilů pokračuje ve své originální cestě nastoupené v roce 1933 bez ohlížení po módních tvarech konstrukce. Odměnou jí byla Zlatá stuha udělená ve Wiesbadenu za krásu karosérie. Celých 11 let důstojně reprezentovaly tatrovácké posádky s vozy T 603 značku na mnoha sportovních soutěžích a závodech starého kontinentu. Roku 1967 Tatra oficiálně ukončila úspěšnou a nezapomenutelnou soutěžní činnost. Vůz dospěl ve vývoji ke svému zenitu a úvahy o další moderzinaci nenašly dostatek příznivců. Produkce Tatry 603 po několika moderzinačních krocích trvala po 20 let. Vznikla i řada odvozených prototypů, které se nedočkaly sériové produkce. Celkový počet 20 422 vyrobených kusů dodnes staví šestsettrojku na první místo mezi automobily se vzduchem chlazeným motorem vzadu. Tatra 603 - Karel Rosenkranz . Vynikající kniha z pera bývalého ředitele kopřivnického firemního muzea o legendárním automobilu s aerodynamickou karosérií, v níž se dozvíte o jeho vzniku, konstrukci, výrobě i sportovních úspěších. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1