Number of the records: 1  

Meditationes de prima philosophia


  1.  Descartes, René, 1596-1650 - Autor
    1. vyd. - Praha : OIKOYMENH, 2001 - 127 s.
    ISBN 80-7298-036-X
    Knihovna novověké tradice a současnosti ;
      Glombíček, Petr - Překladatel   Marvan, Tomáš - Překladatel
     metafyzika  poznání
    filozofické hledisko
     monografie
    SignaturaC 303.611
    Umístění

    Věcné téma : environmentální zboží a služby Odkaz viz. : zboží a služby environmentální environmentální zboží zboží environmentální environmentální služby služby environmentální environmentálně orientované služby a produkty služby a produkty environmentálně orientované exempláře

    Meditationes de prima philosophia
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( příruční sklad )k vypůjčeníC 303.611   

    Údaje o názvuMeditationes de prima philosophia = Meditace o první filosofii / René Descartes ; přeložili a poznámkami opatřili Petr Glombíček a Tomáš Marvan
    Souběž.n.Meditace o první filosofii
    Záhlaví-jméno Descartes, René, 1596-1650 (Autor)
    Údaje o vydání1. vyd.
    Vyd.údajePraha : OIKOYMENH, 2001
    Fyz.popis127 s.
    ISBN80-7298-036-X
    Číslo nár. bibl.cnb001092484
    Edice Knihovna novověké tradice a současnosti ; sv. 35
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    Dal.odpovědnost Glombíček, Petr (Překladatel)
    Marvan, Tomáš (Překladatel)
    Předmět.heslafilozofické hledisko
    Předmět.hesla metafyzika * poznání
    Forma, žánr monografie
    MDT 111 , 14 , 165
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština ; latina
    Druh dok.KNIHY
    Meditationes de prima philosophia
    Člověk může pochybovat o všech věcech, jestliže nedisponuje vědeckými poznatky. Užitečnost pochybností představuje nevyvratitelný fakt, poněvadž nás osvobozují od všech předsudků a mysl se může odpoutat od smyslového vnímání. Svobodná lidská mysl sice předpokládá, že neexistuje nic z toho, o čem může pochybovat, avšak současně si uvědomuje bezpodmínečnou nutnost vlastní existence - dochází k rozlišení, co náleží k přirozenosti mysli a co k tělu. Jasná diferenciace mezi tělem a duší, proto ze zkázy těla nevyplývá zánik mysli (tj. čistá substance). Idea zosobňuje nanejvýš dokonalé jsoucno, které musí mít své kořeny v dokonalé příčině. Idea Boha musí tudíž mít za příčinu samotného Boha... Descartes dále zdůrazňuje, že jasné a rozlišené vjemy disponují atributem pravdivosti. Lidská mysl se liší od těla, ale současně s ním vytváří jednotný celek - její vlastní poznání je mnohem pevnější a zřetelnější než znalost tělesného. Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.