Number of the records: 1  

Levá noha, co běží

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Michaels, Leonard, 1933-2003 - Author
    1. vyd. - Praha : Dybbuk, 2004 - 188 s.
    ISBN 80-86862-04-6
      Hofmeisterová, Markéta - Translator
     americké povídky
    Call numberC 168.415
    Levá noha, co běží
    BranchPlaceInfoSignature
    Na Sadech - dospělé ( beletrie ) k vypůjčeníC 168.415 a   

    Title statementLevá noha, co běží / Leonard Michaels ; [z anglických originálů ... přeložila Markéta Hofmeisterová]
    Main entry-name Michaels, Leonard, 1933-2003 (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Dybbuk, 2004
    Phys.des.188 s.
    ISBN80-86862-04-6
    National bibl. num.cnb001494183
    OriginalGoing places
    Another responsib. Hofmeisterová, Markéta (Translator)
    Form, Genre americké povídky
    Conspect821.111(73)-3 - Americká próza
    UDC 821.111(73)-32
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Levá noha, co běží
    Pokud by někdo chtěl napsat povídku ve stylu Leonarda Michaelse, tak by se mu to s největší pravděpodobností nepodařilo. Měl by dobře znát život New Yorku 60. a 70. let, měl by být židovským intelektuálem středního věku, svérázně a tragikomicky se potýkat s absurdnostmi partnerských vztahů, večírků, práce, sexu a života vůbec. Měl by dokázat tato témata rozehrát a rozkrýt za skutečností nazíranou s inteligentním humorem, ztvárnit je s mimořádným citem pro jazyk, propojit prozaické vypravěčství s básnickými kvalitami — metaforickou perspektivou, rytmem nebo zvukomalbou. Především by však jako Michaels měl s originální invencí dokázat rozvinout situaci či pocit do příběhu a zároveň jej zpět koncentrovat do povídkového textu. Toto přirozené a zároveň neotřelé vidění se vyznačuje dokonalou vypravěčskou dynamikou, zkratkou a plynulou vzájemností všech rovin textu. Stejně tak jako se doplňují obě nohy, i když možná někdy levá nemusí poslouchat tu pravou. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.