Number of the records: 1  

Fenomenologická intepretace Kantovy Kritiky čistého rozumu

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Heidegger, Martin, 1889-1976 - Author
    Vyd. 1. - Praha : OIKOYMENH, 2004 - 343 s. ; 22 cm
    ISBN 80-7298-124-2
    Knihovna novověké tradice a současnosti ;
     Kant, Immanuel, 1724-1804.
     transcendentální filozofie  transcendentální dedukce  ontologie (filozofie)  fenomenologie
     přednášky
    Call numberC 316.095
    Umístění 165 - Teorie poznání
    Fenomenologická intepretace Kantovy Kritiky čistého rozumu
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 316.095   

    Title statementFenomenologická intepretace Kantovy Kritiky čistého rozumu / Martin Heidegger ; [z německého originálu ... přeložil Jan Kuneš]
    Main entry-name Heidegger, Martin, 1889-1976 (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : OIKOYMENH, 2004
    Phys.des.343 s. ; 22 cm
    ISBN80-7298-124-2
    National bibl. num.cnb001492727
    Edition Knihovna novověké tradice a současnosti
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy
    OriginalPhänomenologische Interpretation von Kants Kritik der reinen Vernunft
    Subj. Headings Kant, Immanuel, 1724-1804. * transcendentální filozofie * transcendentální dedukce * ontologie (filozofie) * fenomenologie
    Form, Genre přednášky
    Conspect165 - Teorie poznání. Epistemologie
    UDC 165.31/.32 , 165.17 , 111 , 165.62 , (042.3)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru165 - Teorie poznání
    Document kindBOOKS
    Fenomenologická intepretace Kantovy Kritiky čistého rozumu
    Kantovo pojetí ontologického poznání vychází z konečnosti poznání, neboť konečnost poznání spočívá v odkázanosti na předchozí danost něčeho, co se samo o sobě nezhotovené, vyskytuje. Konečnost lidského poznání spočívá v tom, že subjektivita je časová... Heideggerův výklad tudíž zdůrazňuje problematiku času a syntézy! Syntetická jednota transcendentální apercepce zosobňuje transcendentální jednotu čisté produktivní syntézy obrazotvornosti. Původní syntéza čisté obrazotvornosti představuje základ veškerého poznání... Ve druhém vydání Kritiky čistého rozumu se transcendentální apercepce opět stává hlavním pilířem celé transcendentální filozofie, tedy ontologie. Ontologické poznání znamená obsahové a nezkušenostní poznání. Syntetické poznání a priori se stává možným výlučně na základě čisté produktivní obrazotvornosti, rozuměj na základě časovosti... Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.