Number of the records: 1  

Co dělat?


  1.  Černyševskij, Nikolaj Gavrilovič, 1828-1889 - Author
    1. vyd. - Praha : Svoboda, 1949 - 417 s.
    Klasikové ;
      France, Josef - Translator
     ruské romány
    Call numberC 167.467
    Co dělat?
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( sklad )nedostupnýC 167.467   

    Title statementCo dělat? / Nikolaj Gavrilovič Černyševskij ; [z ruského originálu ... přeložil Josef France ; úvod napsal a doslov přeložil Jaroslav Čech ; doslov N. Vodovozov]
    Main entry-name Černyševskij, Nikolaj Gavrilovič, 1828-1889 (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Svoboda, 1949
    Phys.des.417 s.
    National bibl. num.cnb000714997
    Edition Klasikové (Svoboda) ; sv. 7
    OriginalČto dělať?
    Another responsib. France, Josef (Translator)
    Form, Genre ruské romány
    Conspect821.161.1 - Ruská literatura
    UDC 821.161.1-31
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Title statementNa jihu Čech bylo nejtepleji / Luboš Dvořák
    Main entry-name Dvořák, Luboš, 1967- (Author)
    Source document Mladá fronta Dnes - Jihočeské vydání. -- 16/7 (10.01.2005), s. Jižní Čechy Dnes : [příloha], s. D/1 a D/2.
    Subj. Headings 2005 * Čechy jižní (Česko) * České Budějovice (Česko) * teplotní poměry * vysoké teploty vzduchu
    Conspect551 - Geologie. Meteorologie. Klimatologie
    UDC 551.5
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindARTICLES
    Co dělat?
    Román, psaný r. 1862 ve vězení petropavlovském, předvádí "nové lidi", ne již hrdiny romanticky rezervované a rozpolcené, ale lidi, kteří dovedou pracovat a jít pevně za vytčenými úkoly. Jeho hrdinové a hrdinky jsou lidé vysoké mravní kultury. Vztah mezi mužem a ženou, hospodářská nezávislost ženy na mužovi, protest proti měšťáckému manželství - to jsou ve zkratce hesla románu. Lopuchov, Kirsanov, Věra Pavlovna a Rachmetov - to jsou ideály, obrazy lidí, jací mají být, ukazovatelé cest k pravdivému, vítěznému lidství. Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.