Number of the records: 1
Věc myšlení
Heidegger, Martin, 1889-1976 - Author
První vydání - 163 stran ; 22 cm
ISBN 978-80-7298-615-6
Knihovna novověké tradice a současnosti ;
Chvatík, Ivan, - Translator Kvapil, Ondřej - Translator
Heidegger, Martin, 1889-1976
20. století
německá filozofie filozofické myšlení fenomenologie metafyzika
texty sebrané spisyCall number C 420.869 Umístění 14 - Filozofické směry a školy Uniform title Zur Sache des Denkens. Česky Title statement Věc myšlení / Martin Heidegger ; přeložili Ivan Chvatík a Ondřej Kvapil Main entry-name Heidegger, Martin, 1889-1976 (Author) Edition statement První vydání Publication Praha : OIKOYMENH, 2023 Phys.des. 163 stran ; 22 cm ISBN 978-80-7298-615-6 National bibl. num. cnb003589617 Edition Knihovna novověké tradice a současnosti ; 123 Note Přeloženo z němčiny Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografické odkazy Another responsib. Chvatík, Ivan, 1941- (Translator)
Kvapil, Ondřej (Translator)
Subj. Headings Heidegger, Martin, 1889-1976 * 20. století * německá filozofie - 20. století * filozofické myšlení * fenomenologie * metafyzika Form, Genre texty * sebrané spisy Conspect 14 - Filozofické systémy a hlediska UDC 14(430) , 101.8 , 165.62 , 11 , (0:82-9) , (081.1) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 14 - Filozofické směry a školy Document kind BOOKS Kniha představuje jakési Heideggerovo filosofické memento. Tento soubor textů z první poloviny 60. let obsahuje kromě jiného dva z Heideggerových nejdůležitějších textů vůbec.Ve freiburgské přednášce Čas a bytí se autor vrací z pozice svého pozdního myšlení k problematice třetího - nikdy nedokončeného a údajně spáleného - oddílu svého hlavního díla Bytí a čas. Obtížný text, předvádí, že když bez předsudků přemýšlíme o bytí toho, co jest, jsme nevyhnutelně přivedeni před otázku po čase, a když následně přemýšlíme o čase, jsme nevyhnutelně dovedeni zpět k otázce po bytí. Věcný vztah obojího - bytí a času, času a bytí - pak Heidegger uchopuje v ústředním pojmu svého pozdního díla: události uvlastnění (Ereignis). Pařížská přednáška Konec filosofie a úkol myšlení, formuluje tezi, že filosofie jako nauka o jsoucím jakožto jsoucím v naší epoše končí, protože jednotlivé vědy si již celek jsoucího bezezbytku rozebraly mezi sebou. Zdroj anotace: NK ČRLoading…
Number of the records: 1