Number of the records: 1  

Věc myšlení

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Heidegger, Martin, 1889-1976 - Author
    První vydání - 163 stran ; 22 cm
    ISBN 978-80-7298-615-6
    Knihovna novověké tradice a současnosti ;
      Chvatík, Ivan, - Translator   Kvapil, Ondřej - Translator
     Heidegger, Martin, 1889-1976
    20. století
     německá filozofie  filozofické myšlení  fenomenologie  metafyzika
     texty  sebrané spisy
    Call numberC 420.869
    Umístění 14 - Filozofické směry a školy
    Věc myšlení
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 420.869   

    Uniform title Zur Sache des Denkens. Česky
    Title statementVěc myšlení / Martin Heidegger ; přeložili Ivan Chvatík a Ondřej Kvapil
    Main entry-name Heidegger, Martin, 1889-1976 (Author)
    Edition statementPrvní vydání
    PublicationPraha : OIKOYMENH, 2023
    Phys.des.163 stran ; 22 cm
    ISBN978-80-7298-615-6
    National bibl. num.cnb003589617
    Edition Knihovna novověké tradice a současnosti ; 123
    NotePřeloženo z němčiny
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy
    Another responsib. Chvatík, Ivan, 1941- (Translator)
    Kvapil, Ondřej (Translator)
    Subj. Headings Heidegger, Martin, 1889-1976 * 20. století * německá filozofie - 20. století * filozofické myšlení * fenomenologie * metafyzika
    Form, Genre texty * sebrané spisy
    Conspect14 - Filozofické systémy a hlediska
    UDC 14(430) , 101.8 , 165.62 , 11 , (0:82-9) , (081.1)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru14 - Filozofické směry a školy
    Document kindBOOKS
    Věc myšlení
    Kniha představuje jakési Heideggerovo filosofické memento. Tento soubor textů z první poloviny 60. let obsahuje kromě jiného dva z Heideggerových nejdůležitějších textů vůbec.Ve freiburgské přednášce Čas a bytí se autor vrací z pozice svého pozdního myšlení k problematice třetího - nikdy nedokončeného a údajně spáleného - oddílu svého hlavního díla Bytí a čas. Obtížný text, předvádí, že když bez předsudků přemýšlíme o bytí toho, co jest, jsme nevyhnutelně přivedeni před otázku po čase, a když následně přemýšlíme o čase, jsme nevyhnutelně dovedeni zpět k otázce po bytí. Věcný vztah obojího - bytí a času, času a bytí - pak Heidegger uchopuje v ústředním pojmu svého pozdního díla: události uvlastnění (Ereignis). Pařížská přednáška Konec filosofie a úkol myšlení, formuluje tezi, že filosofie jako nauka o jsoucím jakožto jsoucím v naší epoše končí, protože jednotlivé vědy si již celek jsoucího bezezbytku rozebraly mezi sebou. Zdroj anotace: NK ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.