Number of the records: 1  

Hráč versus příšery

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Švelch, Jaroslav, 1981- - Author
    Vydání první - 184 stran : ilustrace ; 21 cm
    ISBN 978-80-7470-492-5
      Dolenský, Daniel, - Translator
     počítačové hry  počítačové hry  monstra  masová kultura
     monografie
    Call numberC 420.284
    Umístění 795 - Počítačové hry. Elektronické hry
    Hráč versus příšery
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 24.06.2024)C 420.284   

    Title statementHráč versus příšery : k čemu slouží monstra v počítačových hrách / Jaroslav Švelch ; z anglického originálu Player vs. monster ... přeložil Daniel Dolenský
    Main entry-name Švelch, Jaroslav, 1981- (Author)
    Edition statementVydání první
    PublicationPraha : Filip Tomáš - Akropolis, 2024
    Phys.des.184 stran : ilustrace ; 21 cm
    ISBN978-80-7470-492-5 Kč 329.00
    NoteFilmografie, ludografie
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík
    Another responsib. Dolenský, Daniel, 1984- (Translator)
    Subj. Headings počítačové hry * počítačové hry - dějiny * monstra * masová kultura
    Form, Genre monografie
    Conspect795 - Elektronické hry
    UDC 795 , 398.4 , 316.7:7.011.26 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru795 - Počítačové hry. Elektronické hry
    Document kindBOOKS
    Hráč versus příšery
    Už od počátků počítačových her v nich příšery hrály klíčovou roli. Fungují zde jako nebezpečí, kterému je třeba se vyhnout, jako bossové úrovní, které je třeba porazit, nebo jako cíle, které je třeba zničit, abyste získali body navíc. Proč je ale postava příšery ve hrách tak důležitá a jak počítačové hry formovaly koncepty monstrozity v naší kultuře? Ve snaze odpovědět na tyto otázky zkoumá kniha Hráč vs. příšery uplynulé půlstoletí příšer ve hrách od draků z prvních stolních her na hrdiny a pixelových mimozemšťanů ze Space Invaders až po zdeformované mutanty z The Last of Us či bizarní bestie z Bloodborne a odhaluje jejich společné rysy. Na příkladech monster všemožných typů zkoumá Jaroslav Švelch umění designu příšer a vliv, který na něj měla mytologie, výtvarné umění, populární kultura a stolní RPG hry. Zároveň ukazuje, že počítačové hry navazují na studenoválečnou koncepci jasně definovaných, vypočitatelných nepřátel a zobrazují monstra jako postavy, které jsou nenapravitelně zlé, ale přitom nevyhnutelně vždy porazitelné. Na jednu stranu vysvětluje, v čem jsou takto zjednodušené herní příšery přitažlivé, ale zároveň také zkoumá, jak by se toto médium mohlo dál rozvíjet, aby nabídlo i nuancovanější podoby monstrozity. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.