Number of the records: 1
Filosofie německého osvícenství
Bojda, Martin, 1991- - Autor
Vydání první - 521 stran ; 25 cm
ISBN 978-80-200-3468-7
Historie
18. století
osvícenství německá filozofie racionalismus estetika filozofie dějin filozofická antropologie
monografieSignatura C 419.000 Umístění 14 - Filozofické směry a školy Údaje o názvu Filosofie německého osvícenství / Martin Bojda Záhlaví-jméno Bojda, Martin, 1991- (Autor) Údaje o vydání Vydání první Nakladatel Praha : Academia, 2024 Fyz.popis 521 stran ; 25 cm ISBN 978-80-200-3468-7 Číslo nár. bibl. cnb003515514 Edice Historie (Academia) Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Předmět.hesla 18. století * osvícenství - Německo - 18. století * německá filozofie - 18. století * racionalismus - Německo - 18. století * estetika - Německo - 18. století * filozofie dějin - Německo - 18. století * filozofická antropologie - Německo - 18. století Forma, žánr monografie Konspekt 14 - Filozofické systémy a hlediska MDT 930.85"16/17" , 14(430) , 141.132 , 111.852 , 930.1 , 141.319.8 , (430) , (048.8) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 14 - Filozofické směry a školy Druh dok. KNIHY Kniha je pokusem o syntézu dějin německého myšlení epochy osvícenství, sahající od Ch. Thomasia a G. W. Leibnize až po Schillera či Jeana Paula, jaká v moderní literatuře chybí. Ukazuje konstituci moderní německé filosofie v souvislostech s kulturními a společenskými dějinami 18. století a sepětí osvícenského racionalismu s jejich modernizačními prvky. Osvícenství se v politicky roztříštěném a zaostalém německém prostředí vyvíjelo nikoli odvržením, nýbrž složitou konverzí dosavadní duchovní tradice, a prosazovalo se jako genuinně křesťansko-humanistický projekt navazující na lutherskou reformaci. K jeho zásadním rysům patřilo propojení s tvorbou moderní občanské kultury, s rozvojem knižního trhu, žurnalistiky, světského umění a empirických věd. Úměrně tomu se kniha nevěnuje pouze univerzitní filosofii a teoretickým spisům, nýbrž také prezentaci filosoficky fundovaných postojů v estetice, dějepisectví, kazatelství či v krásné literatuře. Právě v německém osvícenství se zrodila estetika jako samostatná věda a prostřednictvím básnictví a jeho reflexí docházelo k celospolečenskému šíření osvícenských idejí, k utváření čtenářské, kritické a debatující veřejnosti. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1