Number of the records: 1
Pedagogika utlačovaných
Freire, Paulo, 1921-1997 - Author
České vydání - 229 stran : ilustrace ; 18 cm
ISBN 978-80-908247-9-9
Neklid
Batličková, Eva - Translator Perjovschi, Dan, - Illustrator
marginální skupiny pedagogika sociologie výchovy výchova a vzdělávání
monografieCall number C 411.311 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Uniform title Pedagogia do oprimido. Česky Title statement Pedagogika utlačovaných / Paulo Freire ; z originálu Pedagogia do oprimido ... přeložila Eva Batličková ; ilustrace Dan Perjovschi Main entry-name Freire, Paulo, 1921-1997 (Author) Edition statement České vydání Publication V Praze : Svobodná knihovna, z.s., 2022 Phys.des. 229 stran : ilustrace ; 18 cm ISBN 978-80-908247-9-9 National bibl. num. cnb003469931 Edition Neklid Note Přeloženo z portugalštiny. "Nakladatelství Svobodná knihovna, z. s. ... v edici Neklid"--Tiráž Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Another responsib. Batličková, Eva (Translator)
Perjovschi, Dan, 1961- (Illustrator)
Subj. Headings marginální skupiny * pedagogika * sociologie výchovy * výchova a vzdělávání - sociální aspekty Form, Genre monografie Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 316.344.7 , 37.01 , 316.74:37 , 379.8+37 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Document kind BOOKS Kniha rozvíjí teorii vzdělávání přizpůsobenou potřebám těch, kdo jsou v kapitalistické společnosti znevýhodnění a marginalizovaní. Kniha kombinuje pedagogickou a politickou filozofii, nabízí analýzu útlaku a teorii osvobození.Freire se domnívá, že tradiční vzdělávání slouží k udržení sociálního, politického a ekonomického statusu quo, ze kterého těží úzká skupina lidí u moci. K překonání útlaku, který je pro vykořisťovatelskou společnost endemický, je třeba přetvořit vzdělávání tak, aby inspirovalo a umožnilo utlačovaným bojovat za osvobození. Nový styl vzdělávání se zaměřuje na zvyšování kritického vědomí, dialog a spolupráci mezi vyučujícím a studujícím ve snaze dosáhnout větší humanizace. Podle Freireho je vzdělávání vždy politické a funguje buď k zachování společenského řádu, nebo k jeho transformaci. Teorie vzdělávání a revoluční akce, které nabízí Freire, jsou určeny publiku, které se angažuje v boji za osvobození od útlaku. Freire se tomuto boji sám věnoval, kdy vyučoval brazilské a chilské rolníky a dělníky. Zdroj anotace: NK ČRLoading…
Number of the records: 1