Number of the records: 1  

Pedagogika utlačovaných

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Freire, Paulo, 1921-1997 - Author
    České vydání - 229 stran : ilustrace ; 18 cm
    ISBN 978-80-908247-9-9
    Neklid
      Batličková, Eva - Translator   Perjovschi, Dan, - Illustrator
     marginální skupiny  pedagogika  sociologie výchovy  výchova a vzdělávání
     monografie
    Call numberC 411.311
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Pedagogika utlačovaných
    BranchPlaceInfoSignature
    Čtyři Dvory vypůjčeno (do 06.12.2024)C 411.311 ČD   
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 29.11.2024)C 411.311   

    Uniform title Pedagogia do oprimido. Česky
    Title statementPedagogika utlačovaných / Paulo Freire ; z originálu Pedagogia do oprimido ... přeložila Eva Batličková ; ilustrace Dan Perjovschi
    Main entry-name Freire, Paulo, 1921-1997 (Author)
    Edition statementČeské vydání
    PublicationV Praze : Svobodná knihovna, z.s., 2022
    Phys.des.229 stran : ilustrace ; 18 cm
    ISBN978-80-908247-9-9
    National bibl. num.cnb003469931
    Edition Neklid
    NotePřeloženo z portugalštiny. "Nakladatelství Svobodná knihovna, z. s. ... v edici Neklid"--Tiráž
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Another responsib. Batličková, Eva (Translator)
    Perjovschi, Dan, 1961- (Illustrator)
    Subj. Headings marginální skupiny * pedagogika * sociologie výchovy * výchova a vzdělávání - sociální aspekty
    Form, Genre monografie
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 316.344.7 , 37.01 , 316.74:37 , 379.8+37 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Document kindBOOKS
    Pedagogika utlačovaných
    Kniha rozvíjí teorii vzdělávání přizpůsobenou potřebám těch, kdo jsou v kapitalistické společnosti znevýhodnění a marginalizovaní. Kniha kombinuje pedagogickou a politickou filozofii, nabízí analýzu útlaku a teorii osvobození.Freire se domnívá, že tradiční vzdělávání slouží k udržení sociálního, politického a ekonomického statusu quo, ze kterého těží úzká skupina lidí u moci. K překonání útlaku, který je pro vykořisťovatelskou společnost endemický, je třeba přetvořit vzdělávání tak, aby inspirovalo a umožnilo utlačovaným bojovat za osvobození. Nový styl vzdělávání se zaměřuje na zvyšování kritického vědomí, dialog a spolupráci mezi vyučujícím a studujícím ve snaze dosáhnout větší humanizace. Podle Freireho je vzdělávání vždy politické a funguje buď k zachování společenského řádu, nebo k jeho transformaci. Teorie vzdělávání a revoluční akce, které nabízí Freire, jsou určeny publiku, které se angažuje v boji za osvobození od útlaku. Freire se tomuto boji sám věnoval, kdy vyučoval brazilské a chilské rolníky a dělníky. Zdroj anotace: NK ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.