Number of the records: 1  

Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Ševčíková, Jaroslava, 1967- - Author
    1. vydání - 138 stran : ilustrace ; 21 cm
    ISBN 978-80-244-6076-5
      Kropáčová, Jitka - Author   Chudý, Štefan, - Author
     pedagogický výzkum  začínající učitelé  sebehodnocení  pracovní spokojenost
    profesní přesvědčení
     kolektivní monografie
    Call numberC 410.270
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 410.270   

    Title statementVybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů / Jaroslava Ševčíková, Jitka Plischke, Štefan Chudý
    Main entry-name Ševčíková, Jaroslava, 1967- (Author)
    Edition statement1. vydání
    PublicationOlomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2021
    Phys.des.138 stran : ilustrace ; 21 cm
    ISBN978-80-244-6076-5
    National bibl. num.cnb003431166
    NoteNad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Language noteČeské a anglické resumé
    Another responsib. Kropáčová, Jitka (Author)
    Chudý, Štefan, 1978- (Author)
    Another responsib. Univerzita Palackého. Pedagogická fakulta (Publisher)
    Subj. Headingsprofesní přesvědčení
    Subj. Headings pedagogický výzkum * začínající učitelé * sebehodnocení * pracovní spokojenost
    Form, Genre kolektivní monografie
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 37.012 , 37.011.3-051-028.31 , 159.923.2 , 331.101.32 , (048.8:082)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Document kindBOOKS
    Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů
    Profesní přesvědčení začínajících učitelů, které je hlavním tématem monografie s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů, je multidisciplinární fenomén, který není dosud v odborné pedagogické terminologii jednoznačně etablován. Cílem této práce je ukotvit pojem v české odborné terminologii a konstruovat novou teorii o vzájemných vazbách formování profesního přesvědčení na základě sebereflexe začínajícího učitele, v souvislosti s jeho vnímáním spokojenosti v profesi. Výzkum v kvalitativním designu byl realizován ve více výzkumných liniích, a to v linii life story a následně pak v linii směřující k zakotvené teorii, jejíž data byla zpracována otevřeným, axiálním a selektivním kódováním. Na závěr byly výsledky obou linií opakovaně analyzovány a komparovány. Data z terénu byla získávána převážně metodou autonomního psaní na zadaný problém, hloubkovými rozhovory a skupinovou diskusí v ohniskových skupinách. Tacitní znalosti o profesním přesvědčení byly u jednotlivých respondentů zviditelněny sebereflektivními technikami. Bylo zjištěno, že profesní přesvedčení je fenomén, který je v praxi reflektovaný, je multifaktoriální a obecně reprezentovaný vírou učitele v profesi a vírou v to, že konkrétně on v profesi obstojí. Formuje se již před nástupem do praxe jako pozitivní fenomén, a to ve dvou dimenzích, stabilní a epizodní. Pokud učitel disponuje silným pozitivním profesním přesvědčením v době nástupu do praxe, vykazuje vyšší sebedůvěru a sebejistotu a deklaruje individuální spokojenost v profesi. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.