Number of the records: 1
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů
Ševčíková, Jaroslava, 1967- - Author
1. vydání - 138 stran : ilustrace ; 21 cm
ISBN 978-80-244-6076-5
Kropáčová, Jitka - Author Chudý, Štefan, - Author
pedagogický výzkum začínající učitelé sebehodnocení pracovní spokojenost
profesní přesvědčení
kolektivní monografieCall number C 410.270 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Title statement Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů / Jaroslava Ševčíková, Jitka Plischke, Štefan Chudý Main entry-name Ševčíková, Jaroslava, 1967- (Author) Edition statement 1. vydání Publication Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2021 Phys.des. 138 stran : ilustrace ; 21 cm ISBN 978-80-244-6076-5 National bibl. num. cnb003431166 Note Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii Language note České a anglické resumé Another responsib. Kropáčová, Jitka (Author)
Chudý, Štefan, 1978- (Author)
Another responsib. Univerzita Palackého. Pedagogická fakulta (Publisher)
Subj. Headings profesní přesvědčení Subj. Headings pedagogický výzkum * začínající učitelé * sebehodnocení * pracovní spokojenost Form, Genre kolektivní monografie Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 37.012 , 37.011.3-051-028.31 , 159.923.2 , 331.101.32 , (048.8:082) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Document kind BOOKS Profesní přesvědčení začínajících učitelů, které je hlavním tématem monografie s názvem Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů, je multidisciplinární fenomén, který není dosud v odborné pedagogické terminologii jednoznačně etablován. Cílem této práce je ukotvit pojem v české odborné terminologii a konstruovat novou teorii o vzájemných vazbách formování profesního přesvědčení na základě sebereflexe začínajícího učitele, v souvislosti s jeho vnímáním spokojenosti v profesi. Výzkum v kvalitativním designu byl realizován ve více výzkumných liniích, a to v linii life story a následně pak v linii směřující k zakotvené teorii, jejíž data byla zpracována otevřeným, axiálním a selektivním kódováním. Na závěr byly výsledky obou linií opakovaně analyzovány a komparovány. Data z terénu byla získávána převážně metodou autonomního psaní na zadaný problém, hloubkovými rozhovory a skupinovou diskusí v ohniskových skupinách. Tacitní znalosti o profesním přesvědčení byly u jednotlivých respondentů zviditelněny sebereflektivními technikami. Bylo zjištěno, že profesní přesvedčení je fenomén, který je v praxi reflektovaný, je multifaktoriální a obecně reprezentovaný vírou učitele v profesi a vírou v to, že konkrétně on v profesi obstojí. Formuje se již před nástupem do praxe jako pozitivní fenomén, a to ve dvou dimenzích, stabilní a epizodní. Pokud učitel disponuje silným pozitivním profesním přesvědčením v době nástupu do praxe, vykazuje vyšší sebedůvěru a sebejistotu a deklaruje individuální spokojenost v profesi. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1