Number of the records: 1
O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí
Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, 1903-1958 - Author
1. vyd. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1953 - 235 s. ; 8°
Pedagogická přítomnost ;
Kůst, Václav, - Translator
učitelé autorita
Sovětský svaz
studieCall number C 16.758 Info RETRO-CATALOGUING - SHORT RECORD Title statement O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí / N.A. Petrov ; [z ruského originálu ... přeložil Václav Kůst] Main entry-name Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, 1903-1958 (Author) Edition statement 1. vyd. Issue data Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1953 (Praž. tisk. 03) Phys.des. 235 s. ; 8° National bibl. num. cnb000509027 Edition Pedagogická přítomnost (Státní pedagogické nakladatelství) ; 20 Note 15400 výt. Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii Original O značenii avtoriteta i ličnogo primera učitelja Another responsib. Kůst, Václav, 1885-1971 (Translator)
Subj. Headings učitelé * autorita - pedagogické aspekty * Sovětský svaz Form, Genre studie Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 37.011.3-051 , 316.462 , (47+57) , (048.8) Country Česko Language čeština Document kind BOOKS "Autor si klade za úkol ukázat především mladému učiteli začátečníku, jak vážným prostředkem komunistické výchovy dětí je autorita a osobní příklad pedagoga-bolševika ... ." Ukazuje, jak velikou pozornost věnovali Lenin a Stalin úloze lidového učitele ve výchově dorůstajících generací, osvětluje otázku významu autority a osobního příkladu učitele v pojetí předních ruských pedagogů předrevolučních i sovětských, zdůrazňuje, že jedině v zemi socialismu jsou odstraňovány protiklady mezi tvůrčími snahami lidového učitele a požadavky, které na něj klade socialistická společnost, a upozorňuje, jak ostrý rozpor je mezi hmotnou a právní situací lidového učitele v kapitalistických zemích a úvahami buržoazních teoretiků. Dále zkoumá, za jakých podmínek přináší osobní příklad učitele největší kladný účinek, a stanoví základní předpoklady k získání autority, úcty a lásky žáků. V závěrečné kapitole se zabývá otázkou součinnosti školy a rodičů a jejich vzájemnými povinnostmi pro dosažení jednoty ve výchově dětí. Zdroj anotace: Národní knihovna ČRLoading…
Number of the records: 1