Number of the records: 1
Friedlanderová, Hana, 1968- - Author
První vydání - 150 stran : grafy ; 23 cm
ISBN 978-80-7577-804-8
Prázová, Irena - Author Landová, Hana, - Author Richter, Vít, - Author
21. století
čtenářství dětská četba dětské čtenářství čtenáři dětští čtenáři četba čtenářský vkus
výzkumné zprávy přehledyCall number C 385.470 Umístění 028 - Čtení. Čtenářství Title statement České děti a mládež jako čtenáři 2017 / Hana Friedlaenderová; Hana Landová; Irena Prázová; Vít Richter Main entry-name Friedlanderová, Hana, 1968- (Author) Edition statement První vydání Publication Praha : Národní knihovna České republiky ; Brno : Host, 2018 Phys.des. 150 stran : grafy ; 23 cm ISBN 978-80-7577-804-8 National bibl. num. cnb003070490 Another responsib. Prázová, Irena (Author)
Landová, Hana, 1978- (Author)
Richter, Vít, 1949- (Author)
Subj. Headings 21. století * čtenářství - Česko - 21. století * dětská četba * dětské čtenářství - Česko - 21. století * čtenáři - Česko - 21. století * dětští čtenáři - Česko - 21. století * četba - Česko - 21. století * čtenářský vkus - Česko - 21. století Form, Genre výzkumné zprávy * přehledy Conspect 028 - Čtení. Četba UDC 028.5 , 028.01 , 028 , 379.823 , 028.5-053.5 , 028.1-053.2 , 028.1 , (047.31) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 028 - Čtení. Čtenářství Document kind BOOKS Jaký vztah mají dnešní děti a mládež ke knihám a čtení? Co dělají děti ve svém volném čase? Jak často využívají internet a nová média? Došlo v posledních pěti letech v Česku k nějakým podstatným změnám? Kniha přináší výsledky opakovaného reprezentativního výzkumu čtenářství u dětí ve věku od šesti do čtrnácti let a mládeže ve věku mezi patnácti až devatenácti lety, který realizoval Knihovnický institut Národní knihovny České republiky, a uvádí ho do souvislosti s výzkumem, který proběhl v letech 2013 a 2014. Průzkum byl zaměřen nejen na vztah dětí k četbě, ale i na to, jaký mají názor na knihy děti, které se teprve učí číst, a jejich rodiče. Nově získaná data umožnila prokázat vazbu mezi úrovní čtenářství a školním prospěchem. Pozornost byla také věnována doporučené či povinné školní četbě a jejímu vlivu na dětské čtenářství. Nově byla do výzkumu zařazena věková kategorie patnáct až devatenáct let. Kniha se také podrobně věnuje tomu, jaký mají děti a jejich rodiče vztah ke školním a veřejným knihovnám a jak jsou spokojeni se službami těchto institucí. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1