Number of the records: 1
Jak čtou Romové
Šormová, Kateřina, 1980- - Author
Vydání první - 196 stran : ilustrace, 21 cm
ISBN 978-80-7308-595-7
Varia ;
2011-2020
děti školního věku romské děti vzdělávání čtenářská gramotnost kurikulum kvantitativní výzkum
studieCall number C 366.611 Umístění 373.3 - Základní školství Title statement Jak čtou Romové : kvantitativní výzkum úrovně čtenářské gramotnosti romských žáků / Kateřina Šormová Main entry-name Šormová, Kateřina, 1980- (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016 Phys.des. 196 stran : ilustrace, 21 cm ISBN 978-80-7308-595-7 National bibl. num. cnb002772518 Ser.statement/add.entry Univerzita Karlova. Filiozofická fakulta. Varia ; 40 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Language note Anglické resumé Subj. Headings 2011-2020 * děti školního věku * romské děti - Česko * vzdělávání * čtenářská gramotnost * kurikulum * kvantitativní výzkum - Česko - 2011-2020 Form, Genre studie Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 316.346.32-053.5 , (=214.58)-053.2 , 37.0 , 028.1 , 37.016 , 303.023 , (437.3) , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 373.3 - Základní školství Document kind BOOKS Studie Jak čtou Romové je příspěvkem k problematice čtenářské gramotnosti romských žáků. Význam gramotnosti pro dnešního jedince je zcela klíčový, výsledky výzkumů naznačují, že lidé s rozvinutými gramotnostními dovednostmi mají zvýšenou pravděpodobnost, že budou mít vyšší sebevědomí, lepší zdravotní stav, uspokojivější zaměstnání a vyšší mzdy než lidé s nízkými gramotnostními dovednostmi. Rizikem snížené úrovně gramotnosti jsou ohroženy nejčastěji osoby z odlišného kulturního prostředí, nezaměstnané a nekvalifikované osoby, osoby s velmi nízkým vzděláním a lidé ze sociálně slabých vrstev. Romští žáci patří do skupiny osob ohrožených tímto rizikem, a je tedy třeba nastavit opatření pro jeho eliminaci. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1