Number of the records: 1  

Rozumět hudbě

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


    Vydání první - 85 stran : ilustrace ; 22 cm
    ISBN 978-80-7331-376-0
      Havlík, Jaromír, - Editor
     hudební analýza  hudební teorie  hudební interpretace  hudební tektonika
     sborníky konferencí
    Call numberC 366.587
    Umístění 781 - Teorie hudby
    Rozumět hudbě
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidickájen prezenčněC 366.587   

    Title statementRozumět hudbě : sborník vybraných příspěvků z kolokvia Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice pořádaného KTDH HAMU 26.11.2014 v Praze / Jaromír Havlík (ed.)
    Main entry-action Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice (kolokvium) (2014 : Praha, Česko) (Author)
    Edition statementVydání první
    PublicationPraha : Akademie múzických umění v Praze, 2015
    Phys.des.85 stran : ilustrace ; 22 cm
    ISBN978-80-7331-376-0
    National bibl. num.cnb002776380
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
    Another responsib. Havlík, Jaromír, 1950- (Editor)
    Subj. Headings hudební analýza * hudební teorie * hudební interpretace * hudební tektonika
    Form, Genre sborníky konferencí
    Conspect781 - Hudební teorie
    UDC 781 , 781.68 , 781.6 , (062.534)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru781 - Teorie hudby
    Document kindBOOKS
    Rozumět hudbě
    Je třeba rozumět hudbě, kterou posloucháme? Je třeba rozumět hudbě, kterou interpretujeme? Co to vůbec znamená rozumět hudbě? Lze skladatelův záměr při nastudování nové skladby poznat a pochopit intuicí, nebo je smysluplné (či dokonce nezbytné) zapojit myšlení? Je vnímání a poznávání hudby, její komponování, interpretace, poslech a prožitek toho všeho proces probíhající vědomě, nebo na úrovni podvědomí? Potřebuje interpret rozebírat skladbu, kterou studuje? Pokud ano – co, proč a jak rozebírat? Čeho si v notovém zápisu všímat? Lze k nalezení vlastní představy o nově studované skladbě a k jejímu následnému vystavění dospět na základě pocitu, nebo úvahy? Tyto a mnohé další otázky se snaží zodpovědět sborník sestavený z výboru příspěvků, jež zazněly na kolokviu Hudební analýza jako prolnutí interpretace, invence a intuice. Autory jednotlivých příspěvků jsou Vladimír Tichý, Jiřina Dvořáková, Elena Knápková, Lubomír Spurný, Tomáš Krejča, Otomar Kvěch a Jaromír Havlík. Zabývají se např. problematikou výuky předmětu Rozbor skladeb, analýzou klavírních skladeb Oliviera Messiaena, metodologií výuky hudební analýzy a dalšími tématy. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.