Number of the records: 1  

Morální výchova v nemorální společnosti?

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Muchová, Ludmila, 1953- - Author
    1. vydání - 334 stran : ilustrace, portréty ; 23 cm
    ISBN 978-80-7325-386-8
    21. století
     krize (společnost)  etická výchova  etická výchova  výchova a vzdělávání  morálka  morálka a společnost  dějiny etiky
     monografie
    Call numberC 365.281
    Umístění 37.015.3 - Pedagogická psychologie. Etická výchova
    Morální výchova v nemorální společnosti?
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 365.281   
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 365.281 v1   

    Title statementMorální výchova v nemorální společnosti? / Ludmila Muchová
    Main entry-name Muchová, Ludmila, 1953- (Author)
    Edition statement1. vydání
    PublicationBrno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2015
    Phys.des.334 stran : ilustrace, portréty ; 23 cm
    ISBN978-80-7325-386-8 Kč 325,00
    National bibl. num.cnb002751747
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Language noteČeské a německé resumé
    Subj. Headings 21. století * krize (společnost) - 21. století * etická výchova * etická výchova - náboženské aspekty * výchova a vzdělávání - etické a morální aspekty * morálka - mezioborový kontext * morálka a společnost * dějiny etiky
    Form, Genre monografie
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 316.422.6 , 37.034 , 2-1 , 37.0 , 17 , 17.02 , 177 , 001.2 , 17(091)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru37.015.3 - Pedagogická psychologie. Etická výchova
    Document kindBOOKS
    Morální výchova v nemorální společnosti?
    Autorka vychází z popisu různých aspektů života současné společnosti, v nichž se nějakým způsobem projevuje krize. Jako odbornice v oblasti pedagogiky a náboženské pedagogiky si klade otázku, do jaké míry může cestě z krize pomoci výchova k morálním hodnotám. V této souvislosti nejprve vymezuje základní pojmy spojené s morálkou a etikou a popisuje významné etické filosofické systémy v minulosti. Zabývá se také příspěvkem psychologie k výzkumu vývoje morálky dětí a mladých lidí a k morální výchově. Věnuje se též vztahu filosofické a teologické etiky a pluralitě morálních hodnot v současné společnosti. Autorka analyzuje také různé aspekty morální výchovy v rodině a ve škole, a to s ohledem na celkové klima instituce školy, na obsahy jednotlivých vyučovacích předmětů a speciálně na pojetí předmětů Etická výchova a Náboženská výchova. Teoretický výklad je vždy doplněn konkrétními didaktickými příklady. Závěrečná kapitola se stručně zabývá etickými kompetencemi učitele. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.