Number of the records: 1  

Apeiron Anaximandra z Mílétu

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Kočandrle, Radim, 1975- - Author
    1. vyd. - Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni ; Praha : Epocha, 2011 - 124 s. ; 22 cm
    ISBN 978-80-261-0048-5 (Západočeské univerzita : váz.), ISBN 978-80-7425-096-5 (Epocha : váz.)
     Anaximandros z Milétu, asi 610 př. Kr.-546 př. Kr.
    7.-6. století př. Kr.
     řecká antická filozofie  filozofie přírody  kosmologie
     studie
    Call numberC 355.325
    Umístění 14(3) - Antická filozofie
    Apeiron Anaximandra z Mílétu
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 355.325   

    Title statementApeiron Anaximandra z Mílétu / Radim Kočandrle
    Main entry-name Kočandrle, Radim, 1975- (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPlzeň : Západočeská univerzita v Plzni ; Praha : Epocha, 2011
    Phys.des.124 s. ; 22 cm
    ISBN978-80-261-0048-5 (Západočeské univerzita : váz.)
    978-80-7425-096-5 (Epocha : váz.)
    National bibl. num.cnb002413676
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings Anaximandros z Milétu, asi 610 př. Kr.-546 př. Kr. * 7.-6. století př. Kr. * řecká antická filozofie - 7.-6. století př. Kr. * filozofie přírody - starověké Řecko * kosmologie - starověké Řecko
    Form, Genre studie
    Conspect14(3) - Antická, starověká filozofie
    UDC 14(38) , 113/119 , (38) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    URL http://web.flu.cas.cz/scan/323507323.pdf
    Ve volném výběru14(3) - Antická filozofie
    Document kindBOOKS
    Apeiron Anaximandra z Mílétu
    Jedním z nejtemnějších termínů archaické filosofie je bezesporu to apeiron, "bezmezno". Anaximandros z Mílétu tak měl podle tradice nazvat počátek a prvek všeho. Ačkoli byla otázka po počátku myslitelům archaické doby blízká, v obecném povědomí je poplatná až Aristotelovu pojetí příčin. Aristotelés přitom Anaximandra s to apeiron téměř nespojuje a dochované texty ukazují panující nejistotu v tom, co mělo představovat. Studie rozvádí, že samotný termín nemusí být autentický a upozorňuje na spojení fysis apeiros, "bezmezná přirozenost", které mohlo vyjadřovat sílu a moc přírody vedoucí ke vzniku a zániku. Pokud Anaximandros vysvětloval vznik oddělováním protikladů, je možné, že to apeiron zastupovalo možnost každé diference, jako pozadí "jednoty protikladů". Bezmezná síla přírody se přitom prolíná s časem, který vede až k uvážení vlivu východních tradic na Anaximandrovo myšlení. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.