Number of the records: 1
Ivo Loos
Loos, Ivo, 1934-2009 - Artist
[Praha] : KANT, 2013 - 107 s. : il. ; 22 cm
ISBN 978-80-7437-105-9 (váz.)
Dufek, Antonín, - Author
Loos, Ivo, 1934-2009
20. století 1961-1980
dokumentární fotografie kultura a společnost
fotografické publikaceCall number C 353.542 Umístění 77.071 - Fotografové, fotografky Title statement Ivo Loos : fotograf = photographer 1966-1975 / [text Antonín Dufek] Portion of title Fotograf Ivo Loos Photographer Ivo Loos Main entry-name Loos, Ivo, 1934-2009 (Artist) Issue data [Praha] : KANT, 2013 Phys.des. 107 s. : il. ; 22 cm ISBN 978-80-7437-105-9 (váz.) National bibl. num. cnb002505661 Note Životopisná data a přehled výstav Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii Language note Souběžný anglický text Another responsib. Dufek, Antonín, 1943-2023 (Author)
Subj. Headings Loos, Ivo, 1934-2009 * 20. století * 1961-1980 * dokumentární fotografie - Česko - 20. století * kultura a společnost - Česko - 20. století Form, Genre fotografické publikace Conspect 77 - Fotografie. Fotografické postupy UDC 316.72/.75 , (437.3) , 77.03 , (084.12) Country Česko Language čeština ; angličtina Ve volném výběru 77.071 - Fotografové, fotografky Document kind BOOKS Ač byl Ivo Loos (1934-2009) celoživotní profesí architekt, významně se zapsal i do dějin moderní české dokumentaristiky. Do povědomí veřejnosti vstoupil jako fotograf v šedesátých letech. V roce 1970 debutoval výstavním cyklem Lunaparky /později nazvaný Poutě/ v Malé galerii Československého spisovatele na Národní třídě v Praze. Vystavený cyklus byl výsledkem desetileté práce a vnesl do československé fotografie novou kvalitu. Navzdory narůstající oblibě kinofilmového formátu se Loos neústupně držel formátu čtvercového. Jako architekt vnímal jeho zklidňující účinek na obraz. Tato zdánlivá statičnost dává vyniknout vnitřní dynamice, skryté, nevyslovené, a přece tak bouřlivé. Loose zajímaly hlavně významové vztahy, které vznikají ve vzájemných střetech anonymních lidských postav, tváří, mimiky a gest. Vztahy, v nichž lze vyčíst nejrůznější společenské obsahy. Obyčejnost, prostřednost – to Loos hledal na místech veřejných shromaždišť. Tušil, že právě v nich, v běžnosti životních stereotypů, je obsažena pravda o nás a naší době. Ve svých fotografiích z dalších cyklů i jen započatých sérií dokázal Ivo Loos vystihnout jedinečnost situace a charakter doby. Sestavil sérii „typů“, které spoluvytvářely socialistickou všednost. Loosovy fotografie jsou precizními dokumenty, které mohou být vnímány i jako podobenství o životě v diktatuře sedmdesátých let minulého století. A přesto je Loosův pohled na lidskou existenci do značné míry nadčasový. Fotografie mu byla vizuální pamětí a k jejímu hlubšímu významu podotýká, že “má schopnost říct nám, co jsme”. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1