Number of the records: 1
Přítomnost Boha v dějinách
Fackenheim, Emil L., 1916-2003 - Author
1. vyd. - Praha : OIKOYMENH, 2013 - 103 s. ; 21 cm
ISBN 978-80-7298-481-7 (brož.)
Oikumené ;
1939-1945
židovská filozofie židovská teologie Bůh a člověk náboženské zkušenosti dějiny Židů holocaust (1939-1945) filozofie dějin filozofie dějin sekularismus fenomenologie
studieCall number C 352.759 Umístění Title statement Přítomnost Boha v dějinách : židovská tvrzení a filosofické úvahy / Emil L. Fackenheim ; přeložila Ruth J. Weiniger Main entry-name Fackenheim, Emil L., 1916-2003 (Author) Edition statement 1. vyd. Issue data Praha : OIKOYMENH, 2013 Phys.des. 103 s. ; 21 cm ISBN 978-80-7298-481-7 (brož.) National bibl. num. cnb002449003 Edition Oikúmené (OIKOYMENH) ; 174 Note Přeloženo z angličtiny Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Original God's presence in history : Jewish affirmations and philosophical reflections Subj. Headings 1939-1945 * židovská filozofie * židovská teologie * Bůh a člověk * náboženské zkušenosti * dějiny Židů * holocaust (1939-1945) - filozofické aspekty * filozofie dějin - judaistické pojetí * filozofie dějin - křesťanské pojetí * sekularismus * fenomenologie Form, Genre studie Conspect 2-1 - Přirozená teologie. Náboženská filozofie UDC 14(=411.16) , 26-1 , 26-184 , 26-184.2-58 , 94(=411.16) , 323.12"1939/1945" , 101 , 930.1 , 26 , 27 , 299.5:140.8 , 165.62 , (048.8) Country Česko Language čeština URL http://web.flu.cas.cz/scan/323507110.pdf Document kind BOOKS V knize Přítomnost Boha v dějinách představuje Fackenheim svůj koncept „zakládajících zkušeností“ judaismu - společných, znovu zpřítomňovaných zkušeností, jež stvrzují víru v neomezeného Boha, přítomného v omezených lidských dějinách. Tuto víru včetně jejích nevyhnutelných paradoxů považuje za ústřední pro židovství i křesťanství, jež označuje za „dějinná náboženství“. Otázkou dnešního židovství pak je, jak smířit Boha dějin s bezprecedentní událostí holocaustu. Židovství i křesťanství se navíc musí během posledního století vyrovnávat se sekularismem: pokud je biblický Bůh bohem veškerých dějin, musí být i bohem současných sekulárních dějin, a to včetně novodobých katastrof jako je holocaust či Hirošima. V závěru autor naznačuje možnost nové, postnáboženské a postsekulární situace. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1