Number of the records: 1
Barokní afektová teorie
Georgieva, Sylvia - Author
1. vyd. - Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2013 - 285 s. : il., portréty, noty ; 23 cm + 2 CD
ISBN 978-80-7331-255-8 (brož.)
Hudební pedagogika ;
17.-18. století
barokní hudba muzikologie dějiny hudby
monografieCall number C 352.361 Umístění 781 - Teorie hudby Title statement Barokní afektová teorie / Sylvia Georgieva Main entry-name Georgieva, Sylvia (Author) Edition statement 1. vyd. Issue data Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2013 Phys.des. 285 s. : il., portréty, noty ; 23 cm + 2 CD ISBN 978-80-7331-255-8 (brož.) National bibl. num. cnb002468775 Edition Hudební pedagogika ; 6 Note Část. přeloženo z francouzštiny, němčiny a latiny,. Název obou CD: Evropská hudba 16.-18. století pro klávesové nástroje Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstřík Language note Část. souběžný ruský a německý text ; bulharské, anglické, německé a ruské resumé Subj. Headings 17.-18. století * barokní hudba * muzikologie - afektová teorie * dějiny hudby - 17.-18. století Form, Genre monografie Conspect 78 - Hudba UDC 78.034.7 , 78.01 , 78(091) , (048.8) Country Česko Language čeština ; němčina ; ruština Ve volném výběru 781 - Teorie hudby Document kind BOOKS Barokní afektová teorie je jedním z hlavních pilířů barokního vnímání hudby a umění. Je to teoretický systém aplikovaný nejen na barokní hudbu, ale v mnoha ohledech i na následující období rokoka a klasicismu až po Beethovenovu éru. Autorka ve své práci předkládá nejen interpretům hudby baroka, ale i širší čtenářské obci ucelený materiál shrnující poznatky, které při rozkrývání a studiu pojmu afekt shromáždila na základě vybraných pramenů 17. a 18. století. S respektem k dobovému názoru, kdy afekty nebyly chápány psychologicky, ale racionálně a mechanisticky, zohlednila rozdíly v jejich systematizaci a klasifikaci i jejich znázornění pomocí hudebněrétorických figur v kompoziční praxi a interpretaci. Především z historických a muzikologických podkladů pak vytvořila souhrnný přehled afektové teorie, která v době, kdy se různé světonázorové přístupy odrážely také v umělecké tvorbě, doplňovala technické a praktické aspekty teorie kompozice. Součástí odborníky ceněné knihy jsou dvě CD s varhanními a cembalovými nahrávkami v interpretaci autorky (Johann Sebastian Bach, Frederic Couperin, Jan Antonín Benda, William Byrd, Antonio Vivaldi, Benedetto Marcello, Domenico Scarlatti a další). Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1