Number of the records: 1  

Básně II

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Nezval, Vítězslav, 1900-1958 - Author
    Jako celek vyd. 1. - Brno : Host, 2012 - 486 s. : il. ; 21 cm
    ISBN 978-80-7294-608-2 (váz.)
      Blahynka, Milan, - Editor
     česká poezie  lyrická poezie
    Call numberC 186.940
    Básně II
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 186.940   
    Na Sadech - dospělé ( beletrie ) k vypůjčeníC 186.940 a   
    Suché Vrbné k vypůjčeníC 186.940 SV   

    Údaje o názvuBásně II / Vítězslav Nezval ; [uspořádání, ediční příprava a komentář Milan Blahynka]
    Záhlaví-jméno Nezval, Vítězslav, 1900-1958 (Autor)
    Údaje o vydáníJako celek vyd. 1.
    Vyd.údajeBrno : Host, 2012
    Fyz.popis486 s. : il. ; 21 cm
    ISBN978-80-7294-608-2 (váz.)
    Číslo nár. bibl.cnb002443364
    Úplný obsahŽena v množném čísle -- Praha s prsty deště -- Absolutní hrobař
    Dal.odpovědnost Blahynka, Milan, 1933- (Editor)
    Forma, žánr česká poezie * lyrická poezie
    Konspekt821.162.3-1 - Česká poezie
    MDT (0:82-14) , 821.162.3-1
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Druh dok.KNIHY
    Básně II
    Druhá část triptychu, uspořádaného z díla Vítězslava Nezvala, pokračuje jeho skladbami a sbírkami, jež byly vydány v průběhu třicátých let minulého století. Je to období, kdy Nezval tvořil pod vlivem surrealistického hnutí a jeho styl odrážel především záznam myšlenek a představ, tryskajících z podvědomí, jimž se dostalo souhrnného pojmenování automatické texty. Řetěz Nezvalových asociací byl zahájen sbírkou Žena v množném čísle (1936), v níž jsou autorovy vize propojeny s obrazem ženy jako symbolu krásy a dokonalosti. Nezval dokázal rozpoutat v tomto díle hlubokou imaginaci, která ho dokonce v jednom případu přivedla i k netradičnímu zpracování konkrétní bliblické předlohy. Ještě v témže roce (1936) publikuje Nezval další opus Praha s prsty deště, v němž se vyznává ze svého vztahu ke stověžatému městu, zastavuje se na jeho jednotlivých místech a pozoruje vizuální proměny, k nimž dochází třeba za večerního šera, při slunečním svitu či za deště. V Absolutnín hrobaři (1937) se pak Nezval pokusil o sblížení výtvarného a literárního projevu, jež mu umožnilo sledovat tehdejší svět vyhraněným pohledem, obohaceným o fantaskní, bizarní tvary a podoby. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.