Number of the records: 1  

Černá kočka, aneb, Subjekt znalce v myšlení o literatuře a jeho komunikační strategie


  1.  Janoušek, Pavel, 1956- - Author
    Vyd. 1. - Praha : Academia, 2012 - 279 s. : il. ; 21 cm
    ISBN 978-80-200-2128-1 (brož.)
    Literární řada
     literární věda  literární kritika  vědecké myšlení  subjektivita v literatuře  interpretace (filozofie)  literární komunikace
     monografie
    Call numberC 348.687
    Umístění 82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry
    Černá kočka, aneb, Subjekt znalce v myšlení o literatuře a jeho komunikační strategie
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 348.687   

    Title statementČerná kočka, aneb, Subjekt znalce v myšlení o literatuře a jeho komunikační strategie / Pavel Janoušek
    Portion of titleSubjekt znalce v myšlení o literatuře a jeho komunikační strategie
    Main entry-name Janoušek, Pavel, 1956- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Academia, 2012
    Phys.des.279 s. : il. ; 21 cm
    ISBN978-80-200-2128-1 (brož.)
    National bibl. num.cnb002374433
    Edition Literární řada (Academia)
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
    Subj. Headings literární věda * literární kritika * vědecké myšlení * subjektivita v literatuře * interpretace (filozofie) * literární komunikace
    Form, Genre monografie
    Conspect82.0 - Literatura (teorie)
    UDC 316.77:82 , 801.73 , 82:159.923 , 167 , 82-95 , 82.0 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru82.0 - Teorie literatury, literární školy, směry
    Document kindBOOKS
    Černá kočka, aneb, Subjekt znalce v myšlení o literatuře a jeho komunikační strategie
    Cílem knižní studie je postihnout pravidla platící v agonálním prostoru, do něhož literární znalci svými promluvami a texty jako subjekty vstupují a v jehož rámci jsou vzájemně poměřováni, posuzováni a hodnoceni. Autor přitom vychází z předpokladu, že myšlení o literatuře spoluformuje nadosobní paměť určitého kolektiva (tradičně národa, ale stále více i samotné vědecké komunity) a současně je také prostorem pro individuální tvořivost znalců. Literární historiky, teoretiky, kritiky či učitele interpretuje jako aktivní účastníky řečových her, kteří musí své názory a koncepty formulovat a prosazovat v kooperaci a konkurenci s ostatními, což je také nutí volit jisté role a strategie. A protože si je vědom také toho, že pravidla hry jsou v čase proměnná, zachycuje rovněž posuny v myšlení o literatuře od pozitivistického důrazu na fakta přes víru, že klíčem k poznání je volba správné metody, tedy obecně aplikovatelného postupu, až po současnou konceptuální literární vědu, která hodnotově preferuje jednorázové demonstrace novosti, kreativity a neopakovatelné jedinečnosti. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.