Number of the records: 1
Farkas, Viktor, 1945-2011 - Author
Vyd. 1. - Praha : Knižní klub, 2012 - 294 s. ; 24 cm
ISBN 978-80-242-3254-6 (váz.)
Záhady
masmédia mediální komunikace mediální obraz objektivita manipulace (psychologie)
esejeCall number C 346.647 Umístění 316.774 - Masmédia. Komunikační média Title statement Válka médií : mýtus informační společnosti / Viktor Farkas ; [z německého originálu Mythus [sic] Informationsgesellschaft přeložil Vladimír Čadský] Main entry-name Farkas, Viktor, 1945-2011 (Author) Edition statement Vyd. 1. Issue data Praha : Knižní klub, 2012 Phys.des. 294 s. ; 24 cm ISBN 978-80-242-3254-6 (váz.) National bibl. num. cnb002226239 Edition Záhady (Euromedia Group - Knižní klub) Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a rejstřík Original Mythos Informationsgesellschaft Subj. Headings masmédia * mediální komunikace * mediální obraz * objektivita * manipulace (psychologie) Form, Genre eseje Conspect 316.4/.7 - Sociální interakce UDC 316.774 , 316.772.4 , 316.776.3 , 165.423 , 316.628 , (0:82-4) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 316.774 - Masmédia. Komunikační média Document kind BOOKS Denně jsme zaplavováni neuvěřitelným množstvím informací. Média nás zasypávají nejrůznějšími zprávami a fakty a vytvářejí tak naše mínění. Experti hovoří o takzvané „informační společnosti“. Ale je tomu skutečně tak? Nikoli, neboť kvantita, jak známo, ještě neznamená kvalitu! Viktor Farkas odjakživa choval vůči oficiálním zprávám z médií zdravou nedůvěru. Už léta se zabývá tím, do jaké míry média zobrazují informace pravdivě a nakolik je zkreslují a překrucují, co všechno takříkajíc „zametají pod koberec“. Ve své knize autor na základě mnoha příkladů z politiky, hospodářství a dalších oblastí života ukazuje, že „informační společnost“ je pouhý mýtus. Značná část sdělení je zmanipulovaná a slouží zájmům těch, kdo obvykle zůstávají v pozadí. Bezvýznamné informace média často nafukují, aby odvedla pozornost od mnohem důležitějších skutečností, jež jsou často zmiňována pouze na okraj. Takzvané „objektivní zpravodajství“ jsou většinou dezinformace, polopravdy, ne-li přímo bohapusté lži. Pravdu, která je pro pochopení dané reality důležitá, se tak uživatel klasických médií většinou vůbec nedozví. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1