Number of the records: 1  

Taneční škola

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Grecsó, Krisztián, 1976- - Author
    Vyd. 1. - Zlín : Kniha Zlín, 2011 - 310 s. ; 20 cm
    ISBN 978-80-87162-82-8 (brož.)
    Neewit ;
      Okrouhlá, Ana, - Translator
     maďarské romány
    Call numberC 183.878
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 183.878   

    Title statementTaneční škola / Krisztián Grecsó ; [z maďarského originálu ... přeložila Ana Okrouhlá]
    Main entry-name Grecsó, Krisztián, 1976- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataZlín : Kniha Zlín, 2011
    Phys.des.310 s. ; 20 cm
    ISBN978-80-87162-82-8 (brož.)
    National bibl. num.cnb002256943
    Edition Neewit ; 27
    OriginalTánciskola
    Another responsib. Okrouhlá, Ana, 1941-2009 (Translator)
    Form, Genre maďarské romány
    Conspect821.51 - Uraloaltajské literatury
    UDC 821.511.141-31 , (0:82-31)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    V románu maďarského spisovatele Krisztiána Grecsóa je mnoho pozoruhodných postřehů, které by stály za zmínku. Nejpřínosnější je zřejmě to, jak se autorovi podařilo vystihnout atmosféru místa, onoho trojúhelníku Tótváros - Feketeváros - Körös-torok. Ten kout něčím připomíná historické Sedmihradsko - taky tady žijí, ale hlavně nějak spolu vycházejí prakticky tři národnosti - Maďaři, Slováci a cikáni. Ne že by to byla nějaká idyla, ale naprosto tu chybí vypjatý nacionalismus, spory se řeší hned, na místě - a hlavně v naprostém souladu s mentalitou toho kterého etnika. Podobně jako v Isten hozott (česky Buď vítán - Kniha ZLÍN 2008), ani tady nechybí prvek mystický - setkání s ďáblem-pokušitelem. Typické je, že ďábel se nezjevuje starému, zkušenému a nad prkotiny povznesenému Lajosi Szalmovi, protože mazaný ďábel ví, že u toho by se svým lákáním nepořídil. Ďábel si vybírá mladého Jocóoa, tam, doufá, bude mít lehčí práci, je ještě moc věcí, po kterých Jocó silně touží. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.