Number of the records: 1
Budujeme stát
Baťa, Jan Antonín, 1898-1965 - Author
Ve Zlíně : Tisk, 1937 - 159 s. : il., mapy ; 20,5 x 27,5 cm
ISBN (Váz.)
1918-1939 1937
národní hospodářství ekonomický růst
populárně-naučné publikaceCall number C 344.080 Umístění Údaje o názvu Budujeme stát / J.A. Baťa ; [ilustrace a grafická úprava B. Štefan] Záhlaví-jméno Baťa, Jan Antonín, 1898-1965 (Autor) Vyd.údaje Ve Zlíně : Tisk, 1937 Fyz.popis 159 s. : il., mapy ; 20,5 x 27,5 cm ISBN (Váz.) Číslo nár. bibl. cnb000278743 Předmět.hesla 1918-1939 * 1937 * národní hospodářství - Československo - 1918-1939 * ekonomický růst Forma, žánr populárně-naučné publikace Konspekt 330.5+338 - Národní hospodářství a hospodářská politika MDT 330.35 , (437) , 330.5+338 , (0.062) Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Druh dok. KNIHY Budujme stát pro 40 000 000 lidí je vizionářská kniha Jana Antonína Bati poprvé vydaná v roce 1937 ve Zlíně v rozsahu 158 stran. Kniha pojednává o tom, jak by mohlo celé Československo dosáhnout ještě vyšší úrovně, a to v ekonomické, technické i dopravní oblasti. Baťa vypočítal, že pomocí lepších metod v zemědělství celá země uživí 40 milionů lidí. Ekonomicky republiku rozdělil na západní část (Čechy a Morava), která by byla průmyslovou základnou, a východní (Slovensko a Podkarpatská Rus), kde by byla základna surovinová. Dopravně pak plánoval propojit celou zemi dálniční magistrálou vedenou zhruba v trase Cheb – Plzeň – Havlíčkův Brod – Brno – Žilina - Užhorod – Chust, která by byla vybudována během tří let a zkrátila by cestovní dobu pro nejdůležitější západo-východní směr veškeré vnitrostátní dopravy. Plán této stavby sice uskutečněn nebyl, stal se ale předobrazem budoucí dálnice D1 v pozdější ČSSR. Obdobně měly vzniknout i spoje železniční a vodní, Baťa plánoval vybudovat stovky kilometrů vodních kanálů, většinou podél hranic republiky; dálnice by ale stále byla základem dopravní sítě. Kromě tohoto se dílo zabývá i dalšími makroekonomickými vztahy a také státní správou. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBULoading…
Number of the records: 1