Number of the records: 1
Rejcha, Antonín, 1770-1836 - Author
Vyd. 1. - Praha : Togga, 2009 - 190 s. : noty ; 17 cm
ISBN 978-80-87258-15-6 (brož.)
Vita intellectiva
Dykast, Roman, - Translator - Author of introduction - Commentator for written text - Compiler
hudební teorie filozofie hudby hudební estetika
pojednání sborníkyCall number C 335.608 Umístění Title statement Hudba jako ryze citové umění / Antonín Rejcha ; [z francouzských originálů ... sestavil, přeložil, předmluvu a poznámky napsal Roman Dykast] Main entry-name Rejcha, Antonín, 1770-1836 (Author) Edition statement Vyd. 1. Issue data Praha : Togga, 2009 Phys.des. 190 s. : noty ; 17 cm ISBN 978-80-87258-15-6 (brož.) National bibl. num. cnb001965340 Edition Vita intellectiva Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík Contents O hudbě jako ryze citovém umění -- Pojednání o melodii -- Pojednání o pokročilé hudební kompozici -- Umění operního skladatele, neboli, Úplný kurs vokální kompozice Language note Německé resumé Original Sur la musique comme art purement sentimental Traité de mélodie, abstraction faite de ses rapport avec l'harmonie Traité de haute composition musicale, faisant suite au cours d'harmonie pratique et au traité de mélodie. I,II Art du compositeur dramatique, ou cours complet de composition vocale Another responsib. Dykast, Roman, 1962- (Translator) (Author of introduction) (Commentator for written text) (Compiler)
Subj. Headings hudební teorie - 19. století * filozofie hudby - 19. století * hudební estetika - 19. století Form, Genre pojednání * sborníky Conspect 781 - Hudební teorie UDC 78.01 , 781 , (081) , (049) Country Česko Language čeština Document kind BOOKS Antologie predstavuje prvni ceske preklady z teoretickych spisu hudebniho skladatele Antonina Rejchy, prazskeho rodaka, ktere vznikaly v druhe polovine jeho zivota behem druheho parizskeho pobytu v letech 1808 az 1836. Rejcha je jednim z nejvyraznejsich hudebnich teoretiku prvni tretiny 19. stoleti. Jeho spisy vytvareji soudrzny pedagogicky system a prostrednictvim dobovych prekladu do nemciny, italstiny a anglictiny se staly zakladnimi nastroji institucionalnich piliru evropske klasicke hudby nejenom v Evrope. S oporou univerzitniho vzdelani a srovnavanim s tvorbou J. Haydna a W. A. Mozarta se stal Rejcha kritikem vyvoje dobove hudby a soucasne ve svych spisech demonstroval, v cem ma spocivat skutecna hodnota hudebni kompozice. Vybrane texty o melodii, formach, hudebni myslence nebo umeni operniho skladatele jsou sjednoceny v zakladni filosoficko-esteticke podmince - hudba je skutecnym umenim jen v tech okamzicich, kdy o ni rozhoduje cit, a nikoli rozum. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1