Number of the records: 1  

Metoda archeologie

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Neustupný, Evžen, 1933-2021 - Author
    Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007 - 206 s. ; 24 cm
    ISBN 978-80-7380-075-8 (váz.)
     archeologie
     přehledy  příručky
    Call numberC 331.429
    Umístění 902 - Archeologie
    Metoda archeologie
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 331.429   

    Title statementMetoda archeologie / Evžen Neustupný
    Main entry-name Neustupný, Evžen, 1933-2021 (Author)
    Issue dataPlzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2007
    Phys.des.206 s. ; 24 cm
    ISBN978-80-7380-075-8 (váz.)
    National bibl. num.cnb001779902
    NoteNad názvem: Katedra archeologie ZČU v Plzni
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Another responsib. Západočeská univerzita. Katedra archeologie (Other)
    Subj. Headings archeologie - metodologie
    Form, Genre přehledy * příručky
    Conspect902 - Archeologie
    UDC 902 , (048.8) , (035)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru902 - Archeologie
    Document kindBOOKS
    References (1) - ARTICLES
    Metoda archeologie
    Archeologie je jednou z věd vyčleněných na základě specifických pramenů (artefaktů, ekofaktů a přírodnin), které prošly mnoha transformacemi., při nich se měnila nejen jejich podoba a uložení, nýbrž i jejich množství. Bez porozumění archeologickým transformacím nelze současnou archeologii praktikovat. Jádro archeologické metody obsahuje analýzu pramenů (včetně terénního výzkumu), hledání pravidelností v nich obsažených (dnes zejména formalizovanými metodami) a nakonec jejich vysvětlení v termínech živé skutečnosti při použití srozumitelného živého jazyka. Archeologické prameny jsou mrtvé předměty současného světa a nelze v nich přímo pozorovat cokoliv, co závisí na jejich minulé dynamice., tu lze restituovat teprve interpretací provedenou na základě teoretických modelů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.