Number of the records: 1  

Kierkegaard o estetice divadla a dramatu

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Osolsobě, Petr, 1962- - Author
    1. vyd. - Brno : CDK (Centrum pro studium demokracie a kultury), 2007 - 246 s. ; 21 cm
    ISBN 978-80-7325-125-3 (brož.) :
    Studia Kierkegaardiana ;
     Kierkegaard, Søren Aabye, 1813-1855
     divadlo  drama  estetika  filozofie umění
     studie
    Call numberC 328.646
    Umístění 792 - Divadlo
    Kierkegaard o estetice divadla a dramatu
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 328.646   

    Title statementKierkegaard o estetice divadla a dramatu / Petr Osolsobě
    Main entry-name Osolsobě, Petr, 1962- (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataBrno : CDK (Centrum pro studium demokracie a kultury), 2007
    Phys.des.246 s. ; 21 cm
    ISBN978-80-7325-125-3 (brož.) : Kč 198,00
    National bibl. num.cnb001752099
    Edition Studia Kierkegaardiana ; 3
    NoteVyšlo ve spolupráci se Seminářem estetiky Masarykovy univerzity
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy
    Another responsib. Masarykova univerzita. Seminář estetiky (Other)
    Subj. Headings Kierkegaard, Søren Aabye, 1813-1855 * divadlo - filozofické aspekty * drama - filozofické aspekty * estetika * filozofie umění
    Form, Genre studie
    Conspect792 - Divadlo. Divadelní představení
    UDC 792 , 82-2 , 101 , 7.01:111.852 , 7.01 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru792 - Divadlo
    Document kindBOOKS
    Kierkegaard o estetice divadla a dramatu
    Na estetice divadla dramatu lze ukázat, co jinak uniká při výkladu filosofa Kierkegaarda. Divadlo a dramata jejakýmsi trvalým protestem existence proti objektivizující filosofii. Nikoli člověk obesně, nýbrž zde tento jedinec je dramatem vsazen do určitého času a situace, z nichž nemůže uniknout. Existuje reálně, nikoli pojmově. Kierkegaardova filozofie je převážně teorií jednání. Pro důraz kladený na jedince v situaci rozhodnutí byla mnohokrát označena jako "drama" (Wahl, Gilson,Marcel). Je však dramatická i způsobem nepřímého podání: filosof nechal pod pseudonymy promlouvat k charakterům jednotlivých životních "stádií". Do třetice: Kierkegaard byl náruživým divadelním návštěvníkem a reflexe postav - Antigony, Hamleta či Dona Giovanniho, portréty dobových herců a úvahy ... Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.