Počet záznamů: 1  

Dějiny hudby

  1. Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz

    kniha


     Hrčková, Naďa, 1939- - Autor
    Vyd. 1. - V Praze : Ikar, 2005 - 167 s., [8] s. příl. : il., noty, faksim. ; 24 cm + 1 CD  
    ISBN 80-249-0524-8
      Daněk, Petr, - Překladatel
     dějiny hudby  středověká hudba
     monografie
    SignaturaC 318.995/1
    Umístění 78 - Hudba
    PobočkaKde najdu?InfoSignatura
    Lidickájen prezenčněC 318.995/1 v1   
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 318.995/1 v2   
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 318.995/1   
    Na Sadech - dospělé ( naučná ) k vypůjčeníC 318.995/1 a   

    Údaje o názvuDějiny hudby. I., Evropský středověk / Naďa Hrčková ; [ze slovenského originálu ... přeložil Petr Daněk]
    Další variantní názvyEvropský středověk
    Záhlaví-jméno Hrčková, Naďa, 1939- (Autor)
    Údaje o vydáníVyd. 1.
    Vyd.údajeV Praze : Ikar, 2005
    Fyz.popis167 s., [8] s. příl. : il., noty, faksim. ; 24 cm + 1 CD
    ISBN80-249-0524-8
    Číslo nár. bibl.cnb001492106
    Poznámky o skryté bibliografii a rejstřícíchObsahuje bibliografii
    OriginálDejiny hudby. I., Európsky stredovek
    Dal.odpovědnost Daněk, Petr, 1957- (Překladatel)
    Předmět.hesla dějiny hudby - Evropa * středověká hudba
    Forma, žánr monografie
    Konspekt78.01 - Muzikologie. Dějiny hudby
    MDT (4) , 78 , 78.01
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Ve volném výběru78 - Hudba
    Druh dok.KNIHY
    Dějiny hudby
    Dějiny hudby
    Autorka šestidílné edice Dějiny hudby, univerzitní profesorka hudební vědy Naďa Hrčková, působila o roku 1962 na katedře hudební vědy Filozofické fakulty Kniha je ojedinělou příručkou pro milovníky hudby a zájemce o její historii. Podobný typ literatury u nás na trhu v současnosti chybí. Jde o první svazek šestidílné edice Dějin hudby. Naďa Hrčková, která se hudební vědě věnuje soustavně od roku 1962, se ujala nelehkého úkolu seznámit čtenáře s vývojem hudebních forem v evropském prostředí a s nejvýznamnějšími osobnostmi, jež přispěly k rozvoji hudební teorie i praxe, včetně skladatelů. Zvolila formu výkladu, přehledně graficky členěného a doprovázeného margináliemi, což jistě ocení zejména studenti. První díl je věnován období středověku (v následující knize, jejíž vydání se připravuje, se autorka zabývá hudbou v období renesance). Výklad postupuje chronologicky od raného křesťanského bohoslužebného zpěvu, počátky liturgie a její způsoby přes gregoriánský chorál, neliturgický a světský jednohlas vrcholného středověku, goliardské písně, kondukty, chanson de geste, písně trubadúrů, truvérů, minnesängrů, počátky a rozvoj vícehlasu až po ars nova ve Francii a Itálii. Poslední období přináší nové impulsy, je výrazem změn v estetickém názoru na hudbu a předjímá již kulturu renesance. Průběžně autorka popisuje vývoj notace, související úzce s vývojem hudebních forem, a vysvětluje důležité pojmy. Jedna z kapitol pojednává i o anglické vážné hudbě, jejíž charakter se poněkud liší od hudby na kontinentě. Uvedeni jsou také teoretici a první známí evropští skladatelé. Příručka je doprovázena četnými příklady, dobovými ilustracemi, historickými přehledy a výběrem odborné literatury. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Načítání…

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.