Počet záznamů: 1
Hrčková, Naďa, 1939- - Autor
Vyd. 1. - V Praze : Ikar, 2005 - 167 s., [8] s. příl. : il., noty, faksim. ; 24 cm + 1 CD
ISBN 80-249-0524-8
Daněk, Petr, - Překladatel
dějiny hudby středověká hudba
monografieSignatura C 318.995/1 Umístění 78 - Hudba Údaje o názvu Dějiny hudby. I., Evropský středověk / Naďa Hrčková ; [ze slovenského originálu ... přeložil Petr Daněk] Další variantní názvy Evropský středověk Záhlaví-jméno Hrčková, Naďa, 1939- (Autor) Údaje o vydání Vyd. 1. Vyd.údaje V Praze : Ikar, 2005 Fyz.popis 167 s., [8] s. příl. : il., noty, faksim. ; 24 cm + 1 CD ISBN 80-249-0524-8 Číslo nár. bibl. cnb001492106 Poznámky o skryté bibliografii a rejstřících Obsahuje bibliografii Originál Dejiny hudby. I., Európsky stredovek Dal.odpovědnost Daněk, Petr, 1957- (Překladatel)
Předmět.hesla dějiny hudby - Evropa * středověká hudba Forma, žánr monografie Konspekt 78.01 - Muzikologie. Dějiny hudby MDT (4) , 78 , 78.01 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Ve volném výběru 78 - Hudba Druh dok. KNIHY Autorka šestidílné edice Dějiny hudby, univerzitní profesorka hudební vědy Naďa Hrčková, působila o roku 1962 na katedře hudební vědy Filozofické fakulty Kniha je ojedinělou příručkou pro milovníky hudby a zájemce o její historii. Podobný typ literatury u nás na trhu v současnosti chybí. Jde o první svazek šestidílné edice Dějin hudby. Naďa Hrčková, která se hudební vědě věnuje soustavně od roku 1962, se ujala nelehkého úkolu seznámit čtenáře s vývojem hudebních forem v evropském prostředí a s nejvýznamnějšími osobnostmi, jež přispěly k rozvoji hudební teorie i praxe, včetně skladatelů. Zvolila formu výkladu, přehledně graficky členěného a doprovázeného margináliemi, což jistě ocení zejména studenti. První díl je věnován období středověku (v následující knize, jejíž vydání se připravuje, se autorka zabývá hudbou v období renesance). Výklad postupuje chronologicky od raného křesťanského bohoslužebného zpěvu, počátky liturgie a její způsoby přes gregoriánský chorál, neliturgický a světský jednohlas vrcholného středověku, goliardské písně, kondukty, chanson de geste, písně trubadúrů, truvérů, minnesängrů, počátky a rozvoj vícehlasu až po ars nova ve Francii a Itálii. Poslední období přináší nové impulsy, je výrazem změn v estetickém názoru na hudbu a předjímá již kulturu renesance. Průběžně autorka popisuje vývoj notace, související úzce s vývojem hudebních forem, a vysvětluje důležité pojmy. Jedna z kapitol pojednává i o anglické vážné hudbě, jejíž charakter se poněkud liší od hudby na kontinentě. Uvedeni jsou také teoretici a první známí evropští skladatelé. Příručka je doprovázena četnými příklady, dobovými ilustracemi, historickými přehledy a výběrem odborné literatury. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czNačítání…
Počet záznamů: 1