Number of the records: 1  

Pluh, meč a kniha


  1.  Gellner, Ernest André, 1925-1995 - Author
    1. vyd. - Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2001 - 263 s. ; 21 cm
    ISBN 80-85959-87-9
    Vybrané spisy Ernesta Gellnera ;
     dějiny  filozofie dějin
     eseje
    Call numberC 303.727
    Umístění 930.1 - Historiografie. Historická věda obecně
    Pluh, meč a kniha
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 303.727   

    Title statementPluh, meč a kniha : struktura lidských dějin / Ernest Gellner ; [z anglického originálu ... přeložila Eva Musilová]
    Main entry-name Gellner, Ernest André, 1925-1995 (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataBrno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2001
    Phys.des.263 s. ; 21 cm
    ISBN80-85959-87-9 Kč 249,00
    National bibl. num.cnb001066132
    Ser.statement/add.entry Gellner, Ernest André, 1925-1995. Vybrané spisy
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografické odkazy
    OriginalPlough, sword and book
    Subj. Headings dějiny * filozofie dějin
    Form, Genre eseje
    Conspect93/94 - Dějiny (obecně)
    UDC 93/94 , 930.1 , (0:82-4)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru930.1 - Historiografie. Historická věda obecně
    Document kindBOOKS
    Pluh, meč a kniha
    Základní etapy společenského vývoje (tj.lovecko-sběračská, agrární a průmyslová společnost) charakterizuje diferencovaný vztah mezi jednotlivými aspekty lidské civilizace. Lidstvo se zrodilo v okamžiku, kdy nevázané chování bylo vykázáno do určitých mezí - začátek zosobňuje zákaz! Společný rys lovecko-sběračské a agrární společnosti představuje bezcílné úsilí o naplňování konceptů, proto pojetí pravdy je spíše shoda s nějakou normou než odraz vnější skutečnosti. Klíčovou hodnotou byla loajalita, nikoli ověřování faktů... Svět se v současnou podobu transformoval prostřednictvím poznávání, jež vedlo k posunu od rituálu ke sjednocení vize, doktrině! Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.