Number of the records: 1  

Performativní pedagogika

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Valenta, Josef, 1954- - Author
    175 stran ; 21 cm
    ISBN 978-80-7331-660-0
     pedagogika  performance (umění)
    performativní pedagogika
     monografie
    Call numberC 419.324
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 419.324   

    Title statementPerformativní pedagogika : třída je scéna, vyučování je spektákl, učitel je performer / Josef Valenta
    Main entry-name Valenta, Josef, 1954- (Author)
    PublicationV Praze : NAMU, 2023
    Phys.des.175 stran ; 21 cm
    ISBN978-80-7331-660-0
    National bibl. num.cnb003587840
    NoteVydala Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Language noteAnglické resumé
    Another responsib. Akademie múzických umění v Praze (Publisher)
    Subj. Headingsperformativní pedagogika
    Subj. Headings pedagogika * performance (umění)
    Form, Genre monografie
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 37.01:7.038.531 , 37.01 , 7.038.531 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Document kindBOOKS
    Performativní pedagogika
    Performativní pedagogika
    Kniha představuje v Česku málo známý obor performativní pedagogiky a přibližuje problematiku využití prizmatu divadla a performance ve výuce.Performativní pedagogika je směr uvažování, metodologie zkoumání a soubor podnětů pro edukační praxi. To vše je ukotveno především v prostoru průniků pedagogiky a tzv. performančních sociálních studií a okořeněno vlivnou dimenzí kritických sociálních teorií. Mezi její principy patří akcent na úlohu těla při učení; role emocí v učení; situované a kontextové učení; humor; samostatné dobírání se vědění při vyučování; kreativita; spolupráce a participace žáků na pojetí vyučování; „zživotnění“ vzdělávání; prolamování klišé, risk, napětí, improvizace a nutnost rozhodování při učení; hluboké osobní zaujetí a pravdivost učitele. Kritický rozměr pak spočívá ve snaze žáky aktivizovat a nasměrovat k proměně společnosti. Zdroj anotace: Národní knihovna České republiky
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.