Number of the records: 1
Performativní pedagogika
Valenta, Josef, 1954- - Author
175 stran ; 21 cm
ISBN 978-80-7331-660-0
pedagogika performance (umění)
performativní pedagogika
monografieCall number C 419.324 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Title statement Performativní pedagogika : třída je scéna, vyučování je spektákl, učitel je performer / Josef Valenta Main entry-name Valenta, Josef, 1954- (Author) Publication V Praze : NAMU, 2023 Phys.des. 175 stran ; 21 cm ISBN 978-80-7331-660-0 National bibl. num. cnb003587840 Note Vydala Akademie múzických umění v Praze v Nakladatelství AMU Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky Language note Anglické resumé Another responsib. Akademie múzických umění v Praze (Publisher)
Subj. Headings performativní pedagogika Subj. Headings pedagogika * performance (umění) Form, Genre monografie Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 37.01:7.038.531 , 37.01 , 7.038.531 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Document kind BOOKS Kniha představuje v Česku málo známý obor performativní pedagogiky a přibližuje problematiku využití prizmatu divadla a performance ve výuce.Performativní pedagogika je směr uvažování, metodologie zkoumání a soubor podnětů pro edukační praxi. To vše je ukotveno především v prostoru průniků pedagogiky a tzv. performančních sociálních studií a okořeněno vlivnou dimenzí kritických sociálních teorií. Mezi její principy patří akcent na úlohu těla při učení; role emocí v učení; situované a kontextové učení; humor; samostatné dobírání se vědění při vyučování; kreativita; spolupráce a participace žáků na pojetí vyučování; „zživotnění“ vzdělávání; prolamování klišé, risk, napětí, improvizace a nutnost rozhodování při učení; hluboké osobní zaujetí a pravdivost učitele. Kritický rozměr pak spočívá ve snaze žáky aktivizovat a nasměrovat k proměně společnosti. Zdroj anotace: Národní knihovna České republikyLoading…
Number of the records: 1