Number of the records: 1  

Vliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte


  1.  Linhart, Josef, 1917-1992 - Author
    1. vyd. - Praha : Dědictví Komenského, 1950 - 289 s.
    Pedagogická přítomnost ; Dědictví Komenského ;
     psychologie  pedagogická psychologie        vývoj dítěte  výchova    psychologický výzkum    městské školy    města  venkov  žáci  děti
     studie
    Vliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte
    Title statementVliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte : příspěvek k analyse rozvoje schopností venkovských a městských dětí / Josef Linhart
    Main entry-name Linhart, Josef, 1917-1992 (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Dědictví Komenského, 1950
    Phys.des.289 s.
    National bibl. num.cnb000503397
    Edition Dědictví Komenského (Státní pedagogické nakladatelství) ; 444
    Pedagogická přítomnost (Dědictví Komenského) ; 4
    NoteK DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ
    Note5000 výt.
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii (s. 277-285), bibliografické odkazy a rejstřík (s. 286-289)
    Subj. Headings psychologie * pedagogická psychologie * tělesný a duševní vývoj dítěte * psychický vývoj dítěte * psychický vývoj * vývoj dítěte * výchova * komunistická výchova * psychologický výzkum * marxistické pojetí * městské školy * venkovské školy * města * venkov * žáci * děti
    Form, Genre studie
    UDC 37.015.3 , 159.922.72 , 37.0
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Vliv prostředí a výchovy na duševní vývoj dítěte
    Jedna z prvých českých marx-leninských pedagogických vědeckých studií usnadňuje učitelům výchovu nového socialistického pokolení. Kriticky rozebírá theorie těch buržoasních psychologů a sociologů, kteří se snažili dokázat méněcennost pracujícího lidu a porobených národů. Autor vyvrací mylná a nevědecká tvrzení, že schopnosti a nadání jsou biologické kategorie neměnné, "zděděné a od přírody dané". Porovnáním intelektuálního vývoje dvou skupin dětí, venkovských a městských, naopak dokázal, že existují ve všech společenských třídách a skupinách rovnocenné vlohy a schopnosti, jež mohou být utvářeny a vychovávány různým směrem a různými způsoby, prostředím nejen přírodním, ale i společenským a hospodářsko-sociálním. My dnes kolem sebe vídime nejlépe velký růst talentů, nadání a schopností pracujícího lidu, jejichž rozvoj donedávna kapitalistický řád brzdil. Dnešní mládež mění také rychle svou tvářnost. Rozborem vztahů materiálních podmínek k duševnímu životu člověka dokázal L., že duševní vývoj dítěte a člověka vůbec je určován společenskými vztahy, v nichž žijí. Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.