Number of the records: 1  

Filozofie nové hudby

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Adorno, Theodor W., 1903-1969 - Author
    246 stran ; 20 cm
    ISBN 978-80-7331-512-2
    Teoretická řada ;
      Petříčková, Daniela - Translator   Petříček, Jan, - Translator   Hauser, Michal - Author of afterword, colophon, etc.
     Schönberg, Arnold, 1874-1951  Stravinsky, Igor, 1882-1971
    19.-20. století
     hudební skladatelé  muzikologové  filozofie hudby  hudební teorie  hudební avantgarda  atonalita
     monografie
    Call numberC 391.807
    Umístění 781 - Teorie hudby
    Filozofie nové hudby
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidickájen prezenčněC 391.807 v1   
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 391.807   

    Title statementFilozofie nové hudby / z německého originálu Philosophie der neuen Musik ... přeložili Daniela Petříčková a Jan Petříček ; doslov napsal Michal Hauser
    Main entry-name Adorno, Theodor W., 1903-1969 (Author)
    PublicationV Praze : Nakladatelství AMU, 2018
    Phys.des.246 stran ; 20 cm
    ISBN978-80-7331-512-2
    National bibl. num.cnb003159647
    Edition Teoretická řada (NAMU) ; 3
    Another responsib. Petříčková, Daniela (Translator)
    Petříček, Jan, 1990- (Translator)
    Hauser, Michal (Author of afterword, colophon, etc.)
    Another responsib. Akademie múzických umění v Praze (Publisher)
    Subj. Headings Schönberg, Arnold, 1874-1951 * Stravinsky, Igor, 1882-1971 * 19.-20. století * hudební skladatelé - 19.-20. století * muzikologové - 19.-20. století * filozofie hudby * hudební teorie * hudební avantgarda * atonalita
    Form, Genre monografie
    Conspect78.01 - Muzikologie. Dějiny hudby
    UDC 78.071.1 , 78.072-051 , 78.01 , 781 , 78.036/.038 , 781.4-022.212 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru781 - Teorie hudby
    Document kindBOOKS
    Filozofie nové hudby
    Základní spis, který reflektuje novou hudbu z několika různých hledisek – kromě hudebních aspektů je zohledněn její filozofický, sociologický a estetický kontext. Kniha je rozdělena na dvě části a je doplněna rozsáhlejší introdukcí. První část se zabývá dílem Arnolda Schönberga (od volné atonality k dvanáctitónové technice), druhá je věnována Igoru Stravinskému (ruské – folklorní – období a neoklasicismus). Dle Adornových slov vede objektivní zhodnocení filozofie nové hudby přes srovnání těchto dvou rozdílných komponistů. Myšlenky, které jsou obsaženy v tomto spisu, jsou v mnohém stále aktuální. Autor se detailně zabývá otázkou společenského postavení nové hudby a konstatuje její značnou izolovanost. Nová hudba je chápana jako jakési osamocené svědectvím o stavu společnosti, společnost o něj však nestojí – uvedený stav de facto přetrvává dodnes. Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.