Number of the records: 1
Tyl, Němcová, Klácel
1. vyd. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1955 - 175 s. ; 21 cm
Dědictví Komenského ;
Koukal, Ervín, - Editor Popelová, Jiřina, - Author - Author of introduction
Tyl, Josef Kajetán, 1808-1856 Němcová, Božena, 1820-1862 Klácel, František Matouš, 1808-1882
19. století
čeští dramatici české spisovatelky filozofové literární dílo národní obrození
studieCall number C 20.529 Umístění Info RETRO-CATALOGUING - SHORT RECORD Title statement Tyl, Němcová, Klácel : výchovný význam jejich díla : sborník / sborník redigoval Ervín Koukal ; [úvod Jiřina Popelová] Edition statement 1. vyd. Issue data Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1955 (Přerov : SMT 03) Phys.des. 175 s. ; 21 cm National bibl. num. cnb000719422 Edition Dědictví Komenského (Státní pedagogické nakladatelství) ; 667 Note Pozn.. 3300 výt. Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografické odkazy Another responsib. Koukal, Ervín, 1910- (Editor)
Popelová, Jiřina, 1904-1985 (Author) (Author of introduction)
Subj. Headings Tyl, Josef Kajetán, 1808-1856 * Němcová, Božena, 1820-1862 * Klácel, František Matouš, 1808-1882 * 19. století * čeští dramatici - 19. století * české spisovatelky - 19. století * filozofové - Česko - 19. století * literární dílo - pedagogické aspekty * národní obrození Form, Genre studie Conspect 821.162.3.09 - Česká literatura (o ní) UDC 821.162.3-2-051 , 821.162.3-055.2 , 101-051 , 801.82 , 930.85 , (048.8) Country Česko Language čeština Document kind BOOKS Kromě základní studie J. Popelové, osvětlující výchovný význam umění všeobecně i specificky u nás v době probuzenské, obsahuje sborník tři monografické práce; v první z nich pojednávají autoři E. a M. Koukalovi o pedagogických názorech J.K. Tyla a zkoumají, čím Tylovo dílo výchovně působí i v dnešní době. Druhá stať je věnována výchovnému významu díla Boženy Němcové. Autorka J. Popelová ukazuje, z jakých pramenů se rodil zájem Němcové o otázky výchovy a vzdělání, upozornuje na sepětí pedagogických názorů Němcové s lidovou tradicí a zdůrazňuje, jak nově a odvážně chápala Němcová poslání výchovy. Třetí, nejobsáhlejší studie M. Trapla se zabývá osobností významného obrozenského pedagoga a pokrokového myslitele F.M. Klácela. Autor vyzdvihuje šíři, bohatství a průbojnost Klácelových pedagogických a filosofických názorů i jeho vynikající methody a úspěchy v práci pedagogické a didaktické. Zdroj anotace: Národní knihovna ČRLoading…
Number of the records: 1