Number of the records: 1  

Rákoska v dílně lidskosti

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Vošahlíková, Pavla, 1951- - Author
    Vydání první - 309 stran, 24 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), mapy, portréty, faksimile ; 20 cm
    ISBN 978-80-200-2533-3
    Historie
    19. století
     dějiny školství  vzdělávací reformy  národnostní otázka  učitelská profese  učitel a žák
     monografie
    Call numberC 366.525
    Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Rákoska v dílně lidskosti
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 366.525   

    Title statementRákoska v dílně lidskosti : česká škola v 19. století očima účastníků / Pavla Vošahlíková
    Main entry-name Vošahlíková, Pavla, 1951- (Author)
    Edition statementVydání první
    PublicationPraha : Academia, 2016
    Phys.des.309 stran, 24 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), mapy, portréty, faksimile ; 20 cm
    ISBN978-80-200-2533-3
    National bibl. num.cnb002723241
    Edition Historie (Academia)
    NoteNa obálce nad názvem: 1774-1864
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Language noteAnglické a německé resumé
    Subj. Headings 19. století * dějiny školství - Česko - 19. století * vzdělávací reformy - Česko - 19. století * národnostní otázka - Česko - 19. století * učitelská profese - Česko - 19. století * učitel a žák - Česko - 19. století
    Form, Genre monografie
    Conspect37.09 - Organizace výuky a vzdělávání
    UDC 37.091(091) , 37.014.3 , 323.11:316.356.4(091) , 37.091.12 , 37.064.2 , (437.3) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání
    Document kindBOOKS
    Rákoska v dílně lidskosti
    Vyhlášení všeobecné školní povinnosti v českých zemích v roce 1774 v rámci habsburské monarchie bylo prvním krokem na cestě školy k všeobecně respektované instituci. O charakteru a poslání školy rozhodoval stát i církev. Během 19. století nastolily české národně emancipační snahy témata jako otázka vyučovacího jazyka a interpretace národních dějin, literatury, umění, vědy, hospodářské prosperity apod. V oblasti socializace dětí a mládeže integrační roli škola plnila, její návštěva se stala v průběhu 19. a 20. století pro většinu obyvatel samozřejmostí. Postupně se objevilo mnoho pokusů zdokonalovat ji. Vždy však platilo, že škola působila současně jako nástroj, zrcadlo i součást proměnlivého životního stylu, a toto různorodé poslání plní i nadále. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.