Number of the records: 1
Etická výchova
Havlíková, Dagmar - Author
1. vyd. - Plzeň : Fraus, 2013 - 80 s. : il.
ISBN 978-80-7238-993-3, ISBN 978-80-7489-114-4
Drábková, Blanka - Author Vymětal, Jiří - Author
etická výchova
učivo základních škol učivo víceletých gymnázií
učebnice základních škol učebnice středních škol pracovní sešityUmístění Title statement Etická výchova : pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Pracovní učebnice / Dagmar Havlíková, Blanka Drábková, Jiří Vymětal Portion of title Pracovní učebnice Main entry-name Havlíková, Dagmar (Author) Edition statement 1. vyd. Issue data Plzeň : Fraus, 2013 Phys.des. 80 s. : il. ISBN 978-80-7238-993-3 978-80-7489-114-4 Note K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Note Podnázev v tiráži: pracovní učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii Another responsib. Drábková, Blanka (Author)
Vymětal, Jiří (Author)
Subj. Headings učivo základních škol učivo víceletých gymnázií Subj. Headings etická výchova Form, Genre učebnice základních škol * učebnice středních škol * pracovní sešity Conspect 37 - Výchova a vzdělávání 37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice UDC 37.034 , (075.2) , (075.3) , (076.1) Country Česko Language čeština Document kind BOOKS Pracovní učebnice Etická výchova nabízí výklad základních pojmů a jejich procvičování v jedné knize. Etická výchova používá nejvíce zážitkovou metodu a učení posilováním žádoucího chování. Záměrem je vytvořit si na dané téma vlastní názor a osvojit si přiměřené postoje. Základním cílem etické výchovy je vést žáky k prosociálnímu způsobu chování, tj. schopnosti učinit něco dobrého pro druhého bez očekávání vnější odměny nebo protislužby. Pokud si žák osvojí prosociální postoje a chování, s velkou pravděpodobností vyroste v charakterního člověka. Etická výchova je také velmi efektivním nástrojem prevence šikany a dalších sociálně patologických jevů. Učebnice obsahuje 10 témat skládajících se ze 3 částí, přičemž každá z nich pokrývá jednu vyučovací hodinu (1. hodina práce s příběhem, 2. hodina práce s videem, 3. hodina projekt). V jednotlivých lekcích se žáci seznámí se základními etickými hodnotami a morálními normami. Učí se zvládat základy verbální i neverbální komunikace, přesně a jasně formulovat stanoviska, vhodně reagovat na oprávněnou i neoprávněnou kritiku, předcházet manipulaci. Pro vývoj zdravé osobnosti je důležité nejen sebepoznání, poznání svých silných i slabých stránek, ale zejména jejich přijetí. Pozitivní hodnocení druhých je téma, které usiluje o přijetí člověka se všemi jeho klady, omezeními, chybami a učí žáky kladně hodnotit druhé. Další lekce vede žáky k rozvoji vnímavosti, představivosti, hledání souvislostí a osobitostí při řešení problémů. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1