Number of the records: 1  

Urbanismus podporující roli veřejné dopravy

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Železný, Richard, 1981- - Author
    Praha : České vysoké učení technické, 2013 - 46 s.
     urbanismus  velkoměsta  městská zástavba  dopravní infrastruktura  veřejná doprava
     disertace  teze
    Call numberC 358.782
    Umístění
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( region )jen prezenčněC 358.782 P   

    Title statementUrbanismus podporující roli veřejné dopravy : s jakými hodnotami pracuje a jaké přináší perspektivy : srovnání kontextů a vybraných terénů v ČR a v zahraničí / Richard Železný
    Main entry-name Železný, Richard, 1981- (Author)
    Issue dataPraha : České vysoké učení technické, 2013
    Phys.des.46 s.
    National bibl. num.cnb002628128
    Note"Doktorský studijní program: Architektura a urbanismus, studijní obor: Architektura, teorie a tvorba". Teze disertační práce k přiznání akademického titulu doktor, ve zkratce PhD
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Another responsib. České vysoké učení technické v Praze. Fakulta architektury (Other)
    Subj. Headings urbanismus * velkoměsta * městská zástavba * dopravní infrastruktura * veřejná doprava - environmentální aspekty
    Form, Genre disertace * teze
    Conspect71 - Územní plánování. Urbanismus. Památková péče
    UDC 502/504 , 656.025.2 , 351.811/.814 , 711.6 , 711.433 , 911.375.4 , 316.334.56 , 711.3 , 711.4 , (048.3) , (043.3)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Disertační práce se zapisuje do problematiky koordinace dopravního a územního plánování v rámci úsilí o tvorbu plnohodnotného městského prostředí i heho obrazu. V návaznosti na klíčovou roli veřejné dopravy při utváření většiny tradičních měst se i dnes opět nabízí cesta, jak prostřednictvím urbanismu podporujícího roli veřejné dopravy ovlivnit dělbu přepravní práce ve městech, vedoucí ke zmírnění intenzivního provoru automobilů. Veřejná, zvláště kolejová pouliční doprava, by se měla znovu stát reprezentativní složkou veřejného prostoru, odpovídající jejímu významu v životě města - tedy i jednoduše a bezpečně přístupnou, dobře čitelnou a pohledově příjemnou pro pěší v okolí každé jednotlivé zastávky. Paradoxně velmi podporovaná veřejná doprava během éry plánovaného hospodářství tyto vlastnosti ale zpravidla postrádala a její používání se naopak stalo symbolem nutnosti, což se od následného uvolnění poměrů projevuje zřetelnou změnou preferencí ve prospěch automobilu. Je nyní důležité, skrze vhodný způsob rozvoje měst a jejich částí, neodmítat dosud přítomnou tradici v používání veřejné dopravy, ale naopak se snažit na ni co nejlépe navázat. Zdroj anotace: Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.