Number of the records: 1
Vizualizace vybraných problémů hraničních pedagogických disciplín
Spousta, Vladimír, 1930- - Author
1. vyd. - Brno : Masarykova univerzita, 2010 - 193 s. : il. ; 25 cm
ISBN 978-80-210-5296-3 (brož.)
filozofie výchovy pedagogická psychologie sociální pedagogika předmětová didaktika vizuální komunikace vizuální vnímání teorie poznání
monografieCall number B 51.253 Umístění 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Title statement Vizualizace vybraných problémů hraničních pedagogických disciplín / Vladimír Spousta Main entry-name Spousta, Vladimír, 1930- (Author) Edition statement 1. vyd. Issue data Brno : Masarykova univerzita, 2010 Phys.des. 193 s. : il. ; 25 cm ISBN 978-80-210-5296-3 (brož.) National bibl. num. cnb002152017 Note Nad názvem: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 100 výt. Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a rejstříky Language note Anglické resumé Another responsib. Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta
Subj. Headings filozofie výchovy * pedagogická psychologie * sociální pedagogika * předmětová didaktika * vizuální komunikace * vizuální vnímání * teorie poznání Form, Genre monografie Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 37.013.73 , 37.015.3 , 37.013.42 , 37.016.026 , 316.77:159.931 , 159.931 , 165 , (048.8) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.01/.09 - Teorie výchovy a vzdělávání Document kind BOOKS Verbální a nonverbální symboly jsou jako prostředky vizuálního myšlení a interiorizačních procesů součástí abstraktních kategorií. Při didaktické transformaci poznatkových systémů se jako významného prostředku vizualizace využívá schémat, obrázků, grafů a tabulovaných přehledů. Každá schematizace či tabulace obohacuje vzdělávací proces svou přehledností, utříděností a názorností, implicite však nese sebou též riziko zkreslujícího zjednodušení, šablonovitosti a povrchnosti. Aplikace těchto vizuálií je ceněna především pro jejich didaktické a psychologické funkce, díky nimž dochází k rozvoji vizualizační gramotnosti studenta. Schopnost vytvářet schémata a tabulky a interpretovat je lze systematicky rozvíjet ve všech fázích vyučovacího procesu. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1