Number of the records: 1
Kreativita učitele při práci s technickými materiály, aneb, Technické projekty pro pedagogickou praxi
SYS 0872252 LBL 02155cam-a2200613-i-4500 003 CZ-CbJVK 005 20240528224527.3 007 ta 008 170222s2017----xr-a---e-f----000-0-cze-d 015 $a cnb002883513 020 $a 978-80-7225-434-7 $q (brožováno) 035 $a (OCoLC)982100366 040 $a KLG001 $b cze $d OLA001 $d ABA001 $e rda 043 $a e-xr--- 072 -7
$a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $2 Konspekt $9 22 080 $a 37.091.33-027.41 $2 MRF 080 $a 620.2 $2 MRF 080 $a 37.016.026 $2 MRF 080 $a 373.3 $2 MRF 080 $a 373.5/.6+377.1/.3 $2 MRF 080 $a 37.091.321 $2 MRF 080 $a 159.954 $2 MRF 080 $a (437.3) $2 MRF 080 $a (072) $2 MRF 100 1-
$a Jařabáč, Ivan, $d 1962- $7 hka2015894510 $4 aut 245 10
$a Kreativita učitele při práci s technickými materiály, aneb, Technické projekty pro pedagogickou praxi / $c Ivan Jařabáč 246 30
$a Technické projekty pro pedagogickou praxi 250 $a Vydání první 264 -1
$a Ostrava : $b Montanex, $c 2017 300 $a 96 stran : $b ilustrace (některé barevné) ; $c 23 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 490 1-
$a Ze zkušeností pedagogů 504 $a Obsahuje bibliografii 520 3-
$a Pedagogika vychází z poznání, že tvořit v širokém smyslu slova může každý člověk, že tvořivost se může projevit v každé činnosti. Opírá se o praktické zkušenosti, že tvořivost lze rozvíjet a cvičit. Ve školních institucích jde především o vytváření předpokladů pro tvořivost a o vyhledávání talentu. Významné aspekty intervence tvořivosti ve škole realizuje „tvořivý učitel“ a jeho kreativní přístup výuce, ale hlavní podíl na rozvoji tvořivosti dětí má prostředí, ve kterém vyrůstají, jejich rodina. Teoretická část odborné publikace se zabývá rozvojem tvořivosti jedinců v rodině a ve škole. V závěru teoretické části je popisovaná tvořivost učitele, jeho možnosti realizovat rozličné edukační strategie včetně výukových projektů (například technických projektů s praktickým zaměřením), které podněcují žáky k tvořivosti ve vzdělávací oblasti „Člověk a svět práce“. V aplikační části jsou uvedeny konkrétní technické projekty, které autor realizoval s žáky na 2. stupni základní školy (praktické). Jedná se o prezentaci výstav prací žáků na ZŠ i v galeriích, které si získaly dobu realizace svou prestiž a staly inspirací pro nejen pro žáky, ale zejména pro učitele na všech typech škol. Z dalších technických projektů je popisován Den nové techniky. Realizací tohoto projektu se žáci I. stupně ZŠ mohou seznámit s nejnovějšími stroji a technikou užívanou ve výchovně vzdělávací oblasti „Člověk a svět práce“ při práci s technickými materiály. Čtenáři se mají možnost seznámit i s různými soutěžemi zručnosti žáků v technických dovednostech nebo v přesnosti rýsování. Aplikační část uzavírají implementované technické projekty, které podporují empatií žáků. V závěru kapitoly jsou uvedeny i možnosti využití realizovaných technických projektů ve školních institucích. $c okcz $u https://www.obalkyknih.cz/view?isbn=9788072254347 $2 Web obalkyknih.cz 650 07
$a pracovní výchova $7 ph124539 $2 czenas 650 07
$a technické materiály $7 ph116409 $2 czenas 650 07
$a předmětová didaktika $7 ph162893 $2 czenas 650 07
$a základní školy $z Česko $7 ph116795 $2 czenas 650 07
$a střední školy $z Česko $7 ph116320 $2 czenas 650 07
$a pedagogické dovednosti $7 ph157201 $2 czenas 650 07
$a kreativita $7 ph121937 $2 czenas 655 -7
$a metodické příručky $7 fd132826 $2 czenas 830 -0
$a Ze zkušeností pedagogů (Montanex) 910 $a CBA001 FMT BK
Number of the records: 1