Number of the records: 1  

O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat


  1.  Kolman, Vojtěch, 1975- - Author
    Vydání první - 296 stran : ilustrace, noty ; 22 cm
    ISBN 978-80-7007-498-5
     filozofie hudby  opera  reflexe (filozofie)
     monografie
    Call numberC 385.216
    Umístění 78 - Hudba
    O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 385.216   

    Title statementO čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat : od formy zobrazení k formám života / Vojtěch Kolman
    Portion of titleOd formy zobrazení k formám života
    Main entry-name Kolman, Vojtěch, 1975- (Author)
    Edition statementVydání první
    PublicationPraha : Filosofia, 2017
    Phys.des.296 stran : ilustrace, noty ; 22 cm
    ISBN978-80-7007-498-5
    National bibl. num.cnb002955659
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Language noteAnglické resumé
    Another responsib. Filosofický ústav (Akademie věd ČR) (Publisher)
    Subj. Headings filozofie hudby * opera - filozofické pojetí * reflexe (filozofie)
    Form, Genre monografie
    Conspect78 - Hudba
    UDC 78.01 , 782 , 101 , 101.8 , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    URL http://web.flu.cas.cz/scan/323588584.pdf
    Ve volném výběru78 - Hudba
    Document kindBOOKS
    O čem se nedá mluvit, o tom se musí zpívat
    Kniha spojuje oblasti matematiky, logiky, filozofie a hudby. Autor rozpracovává koncept reflexivně chápané filozofie, v němž hudba, sama produkt kognitivní i emocionální zkušenosti, k disciplínám čistého rozumu dodává i zásadní složku estetickou.Známý výrok z Wittgensteinova traktátu o nevyslovitelnosti filozofie autor v názvu knihy pozměnil a tam, kde se původně nabízelo jako adekvátní nástroj "mlčení o něčem", naopak vybízí ke "zpívání". Kolman zde totiž do svého konceptu reflexivní filozofie zapojil mj. přímou hudební zkušenost, emoce i reflexivitu samotných hudebních děl, zejm. opery a hudebního dramatu. Použil a rozpracoval zde i některé své předchozí studie, v předkládaném textu ovšem představují zejm. nutné předstupně k vyslovení řady nových myšlenek. Dílo je svým pojetím přínosem především pro současný filozofický diskurs, od disciplín čistého rozumu a otázek metodologických přechází ve 2. části knihy k hudbě jako ke specifické zkušenosti umělecké i jako zkušenosti obecně, zejm. v poslední kapitole jsou pak reflektovány i konkrétní operní díla G. Verdiho a R. Wagnera. S řadou podčarových poznámek, obr. a notových příkladů v Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.