Number of the records: 1  

Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Pávková, Bohdana, 1937- - Author
    Vyd. 1. - Brno : Computer Press, 2007 - 64 s. : il. (některé barev.) ; 30 cm
    ISBN 978-80-251-1698-2
    Dětská naučná edice. Předškoláci
      Šmarda, Richard, - Illustrator
     děti předškolního věku  řečové dovednosti  logopedie  čeština
     publikace pro děti  pracovní sešity
    Call numberB 48.574
    Umístění 376 - Speciální pedagogika. Logopedie
    Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř
    BranchPlaceInfoSignature
    Na Sadech - dětské vypůjčeno (do 15.05.2024)B 48.574 b   

    Title statementJak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř : logopedie pro děti od 4 do 7 let / Bohdana Pávková
    Portion of titleLogopedie pro děti od 4 do 7 let
    Main entry-name Pávková, Bohdana, 1937- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataBrno : Computer Press, 2007
    Phys.des.64 s. : il. (některé barev.) ; 30 cm
    ISBN978-80-251-1698-2
    National bibl. num.cnb001727700
    Edition Dětská naučná edice (Computer Press). Předškoláci
    NoteObálkový podnázev: domalovánky. V dotisku uveden ilustrátor Richard Šmarda. V r. 2008 dotisk
    Another responsib. Šmarda, Richard, 1950- (Illustrator)
    Subj. Headings děti předškolního věku * řečové dovednosti * logopedie * čeština
    Form, Genre publikace pro děti * pracovní sešity
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    0/9-053.2 - Literatura pro děti a mládež (naučná)
    UDC 316.346.32-053.4 , 81'233 , 376.1-056.264 , 811.162.3 , (0.053.2) , (076.1)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru376 - Speciální pedagogika. Logopedie
    Document kindBOOKS
    Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř
    Publikace Jak se holky a kluci učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř obsahuje: - 1) soubor her a obrázků k procvičení hlásky – dělení slov na slabiky, skládání slov, tvoření slov odvozováním, rýmování, tvoření zdrobnělin, opačný význam slov... (slouží k obohacování slovní zásoby, cvičení paměti, rozvíjení fonematického sluchu, usnadňuje počáteční čtení) - 2) krátké povídky se zvýšenou frekvencí dané hlásky (lze je využít pro upevňování nově vyvozených hlásek a k napodobování modulačních faktorů řeči: rytmu, tempa, dynamiky) Vážený dospělý, oslovuji vás záměrně takto, protože nevím, zda jste rodič, prarodič, případně učitel nebo student zajímající se o kultivaci naší mateřštiny. Možná také, že máte ve své blízkosti človíčka, kterému není moc dobře rozumět a vy si děláte starosti, jak se domluví s kamarády a jak to asi zvládne ve škole. Nyní, kdy má komunikace stále větší vliv na uplatnění člověka ve společnosti a ve světě práce, chceme našim dětem i z tohoto hlediska poskytnout co nejlepší podporu. Proto jste možná sáhl po knize Bohdany Pávkové s ilustracemi Richarda Šmardy Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř. Nebo se snad vašemu dítku zalíbila lákavá barevná obálka? Tím lépe, protože bude s tím větší chutí, s vaší pomocí, rozhýbávat mluvidla, jak se odborně říká rtům, jazyku, zubům…, tedy všem částem našeho těla, které se na řeči podílejí. Nesmíme také zapomenout na zrak a sluch a samozřejmě na mozek, který vše řídí. Uvědomujeme si totiž, že pro správnou řeč nestačí jen dobře otvírat ústa a hýbat jazykem. Musíme přemýšlet o obsahu toho, co chceme sdělit a hlavně nás musí mluvení těšit. Nutíme-li dítě k mluvení, určitě je nepřimějeme ke správné řeči a ještě navíc v něm vzbudíme k řeči odpor a bohužel často i odpor k učení. Využijeme-li však doporučení a výborně, na vysoké odborné úrovni zpracované hry a cvičení významné logopedky s dlouholetou úspěšnou praxí Bohdany Pávkové, určitě se nám podaří dítě pro společnou práci získat. Ti z nás, kteří znají dřívější úspěšné publikace autorky, mi dají za pravdu, že tato nová knížka dále rozvíjí předchozí (např. Hrajeme si s řečí, 2004, Říkej si se mnou, 2005) a liší se od nich. V prvé řadě je tu příběh dětí, které si s řečí „hrají“. Ten tvoří z „logopedických cvičení“ celek, který povzbuzuje chuť dítěte v práci pokračovat. Dalším kladem je povzbuzování aktivity dítěte formou úkolů, „čtení“ obrázků a konečně naslouchání příběhům a jejich vyprávění. Autorka samozřejmě uplatnila všechny odborné zásady umožňující upevnění správné výslovnosti, rozvíjení vyjadřovacích schopností dítěte. Proto je vhodné postupovat přesně podle jejích doporučení, nespěchat, zkrátka si to s dítětem užívat a radovat se z úspěchu. Bude to pro ně jistě příjemná práce – hra, protože bude mít prostor i pro dotvoření – vybarvování lákavých ilustrací Richarda Šmardy. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.