Number of the records: 1  

Moravané nebo Češi?


  1.  Řepa, Milan, 1970- - Author
    1. vyd. - Brno : Doplněk, 2001 - 221 s. ; 21 cm
    ISBN 80-7239-084-8
    Knihy dokumenty
    19. století
     nacionalismus  Moravané  národní identita
     Morava (Česko) 19. století
     studie
    Call numberC 304.562
    Umístění 316.34 - Sociální diferenciace, společenské třídy
    Moravané nebo Češi?
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 304.562   

    Title statementMoravané nebo Češi? : vývoj českého národního vědomí na Moravě v 19. století / Milan Řepa
    Main entry-name Řepa, Milan, 1970- (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataBrno : Doplněk, 2001
    Phys.des.221 s. ; 21 cm
    ISBN80-7239-084-8
    National bibl. num.cnb001035428
    Edition Knihy - dokumenty
    Note1000 výt.
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Subj. Headings 19. století * nacionalismus - Česko - 19. století * Moravané * národní identita - Česko - 19. století * Morava (Česko) - dějiny - 19. století
    Form, Genre studie
    Conspect323 - Vnitropolitický vývoj, politický život
    UDC 94(437.32) , (437.32) , 316.347 , 172.15 , 323.1 , (=1:437.32) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru316.34 - Sociální diferenciace, společenské třídy
    Document kindBOOKS
    Moravané nebo Češi?
    Kniha je první prací, jež se soustavně a uceleně zabývá vznikem a rozvojem českého národního vědomí na Moravě v 19. století. Kapitoly Osvícení vlastenci, buditelé, Osmačtyřicátnící, Slované, Čechoslované a Češi naznačují strukturu práce. Ačkoli tehdejší potýkání s německým vlivem je věcí minulosti, je dobré si některé skutečnosti připomenout i dnes. Aktuálnost knihy je podtržena novou podobou územněsprávního členění České republiky. Důkladně zpracovaná studie, kladně hodnocená našimi významnými historiky, přiblíží politické i kulturní dění na základě četných pramenů, které autor pečlivě prostudoval. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.