Number of the records: 1
Škola v dobrých rukou
Urbanová, Eva - Author
Vydání první - 190 stran : ilustrace ; 21 cm
ISBN 978-80-7676-665-5
Šafránková, Jana Marie - Author
střední školy ředitelé škol management školy klíčové kompetence
kolektivní monografieCall number C 415.046 Umístění 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Title statement Škola v dobrých rukou : klíčové činnosti ředitele (nejen) střední školy / Eva Urbanová, Jana Marie Šafránková Portion of title Klíčové činnosti ředitele střední školy Klíčové činnosti ředitele nejen střední školy Main entry-name Urbanová, Eva (Author) Edition statement Vydání první Publication Praha : Wolters Kluwer, 2023 Phys.des. 190 stran : ilustrace ; 21 cm ISBN 978-80-7676-665-5 National bibl. num. cnb003528563 Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a rejstřík Language note České a anglické resumé Another responsib. Šafránková, Jana Marie (Author)
Subj. Headings střední školy * ředitelé škol * management školy * klíčové kompetence Form, Genre kolektivní monografie Conspect 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání UDC 373.5 , 371.111 , 37.091.113 , 37.03 , (048.8:082) Country Česko Language čeština Ve volném výběru 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání. Školní budovy a zařízení Document kind BOOKS Ředitel školy v současné době vykonává v souvislosti s vysokou autonomií českých škol mnoho pracovních činností sám nebo je může delegovat. Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+ ovlivňuje jako zásadní dokument práci vedoucích pracovníků všech českých škol. Jeden z jejích cílů posiluje roli ředitele školy jako pedagogického lídra. Je to ale možné, když ho od této role odvádějí další činnosti? Ředitel české školy je dnes právníkem, ekonomem, psychologem, plánovačem, kontrolorem, bezpečákem, sekretářkou atd. a až v poslední řadě pedagogickým lídrem. Autorky publikace Škola v dobrých rukou s podtitulem Klíčové činnosti ředitele školy se proto rozhodly zmapovat komplexní přehled pracovních činností ředitele střední školy vycházející z jeho jednotlivých rolí na základě legislativy, a to jak lídrovské, tak procesní a administrativní kompetence. Identifikovaných 250 činností včetně možností jejich delegování bylo ověřeno reprezentativním výzkumem mezi řediteli středních škol, řediteli katedrových středních škol a studenty studijního programu Školský management. I když o ředitelích, především základních škol, bylo napsáno již velké množství odborné literatury, publikace detailního popisu činností vycházející z legislativy na trhu zatím chyběla. Publikace je proto využitelná pro vedení středních, ale i základních škol a většina činností i pro vedení mateřských škol. Lze ji využít v různých formách manažerského vzdělávání ředitelů škol, i ve výuce školského managementu na vysokých školách. Lektorský posudek knihy vypracovaly prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc. a doc. PhDr. Miluše Vítečková, Ph.D. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1