Number of the records: 1
Diference ve spotřebním chování mužů a žen
Stříteský, Václav - Author
1. vydání - 237 stran, 25 nečíslovaných stran příloh : ilustrace ; 21 cm
ISBN 978-80-87500-65-1
spotřebitelské chování gender marketing sociologický výzkum
monografieUmístění Title statement Diference ve spotřebním chování mužů a žen : význam kritéria pohlaví v segmentaci spotřebních trhů / Václav Stříteský Main entry-name Stříteský, Václav (Author) Edition statement 1. vydání Publication Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015 Phys.des. 237 stran, 25 nečíslovaných stran příloh : ilustrace ; 21 cm ISBN 978-80-87500-65-1 National bibl. num. cnb002729720 Note K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Language note České a anglické resumé Subj. Headings spotřebitelské chování - Česko * gender * marketing * sociologický výzkum - Česko Form, Genre monografie Conspect 366 - Ochrana spotřebitele. Chování spotřebitele UDC 366.1 , 316.66-055.1/.3 , 339.138 , 316:303 , (437.3) , (048.8) Country Česko Language čeština Document kind BOOKS Odborná monografie se zabývá významem pohlaví jako tradičního kritéria segmentace spotřebních trhů. Vychází z předpokladu, že mužské a ženské role nejsou neměnné a dochází k jejich pozvolným změnám. Tyto změny mohou mít závažné dopady na marketingovou orientaci firem. Monografie se zabývá diferencemi mužů a žen pokud jde o spotřebu produktů vybraných kategorií, využívání volného a mimopracovního času, mediální chování a další polohy s marketingovým významem včetně zachycení dynamiky vývoje. Významnou část tvoří pohled na odlišností chování mužů a žen v internetovém prostředí, a to jak z hlediska preference sledovaných témat, tak kupního chování a postojů k nákupům na internetu. Hlavním cílem této odborné monografie je identifikovat oblasti s vyšší mírou sblížení ženských a mužských (spotřebních) rolí a současně postihnout, v jakých rovinách se naopak projevy mužů a žen stále výrazněji liší. Dílčím cílem je rámcová segmentace českých spotřebitelů podle vnímání mužských a ženský rolí a postojů k jejich rozdělení ve společnosti, včetně názoru na jejich zobrazování v reklamě. Monografie se opírá o čtyři roviny výzkumu. Data minig agenturních dat MML-TGI společnosti Median, analýzu dat projektu Netmonitor poskytnutých Sdružením pro internetový rozvoj a dvě dotazníková šetření na výběrových souborech 1 054 a 802 respondentů. Výsledky výzkumu této odborné monografie potvrzují udržování rodových stereotypů z hlediska tržních projevů mužů a žen, avšak v mnoha oblastech se projevují tendence snižování diferencí ženských a mužských rolí. Výzkum potvrzuje, že kritérium pohlaví má stále v segmentačních přístupech firem své opodstatnění, avšak zároveň upozorňuje na oblasti, kde jeho význam relativně slábne. Zdroj anotace: Web obalkyknih.czLoading…
Number of the records: 1