Number of the records: 1  

O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí


  1.  Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, 1903-1958 - Author
    1. vyd. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1953 - 235 s. ; 8°
    Pedagogická přítomnost ;
      Kůst, Václav, - Translator
     učitelé  autorita
     Sovětský svaz
     studie
    Call numberC 16.758
    O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( sklad )k vypůjčeníC 16.758   

    InfoRETRO-CATALOGUING - SHORT RECORD
    Title statementO významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí / N.A. Petrov ; [z ruského originálu ... přeložil Václav Kůst]
    Main entry-name Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, 1903-1958 (Author)
    Edition statement1. vyd.
    Issue dataPraha : Státní pedagogické nakladatelství, 1953 (Praž. tisk. 03)
    Phys.des.235 s. ; 8°
    National bibl. num.cnb000509027
    Edition Pedagogická přítomnost (Státní pedagogické nakladatelství) ; 20
    Note15400 výt.
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    OriginalO značenii avtoriteta i ličnogo primera učitelja
    Another responsib. Kůst, Václav, 1885-1971 (Translator)
    Subj. Headings učitelé * autorita - pedagogické aspekty * Sovětský svaz
    Form, Genre studie
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC 37.011.3-051 , 316.462 , (47+57) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí
    "Autor si klade za úkol ukázat především mladému učiteli začátečníku, jak vážným prostředkem komunistické výchovy dětí je autorita a osobní příklad pedagoga-bolševika ... ." Ukazuje, jak velikou pozornost věnovali Lenin a Stalin úloze lidového učitele ve výchově dorůstajících generací, osvětluje otázku významu autority a osobního příkladu učitele v pojetí předních ruských pedagogů předrevolučních i sovětských, zdůrazňuje, že jedině v zemi socialismu jsou odstraňovány protiklady mezi tvůrčími snahami lidového učitele a požadavky, které na něj klade socialistická společnost, a upozorňuje, jak ostrý rozpor je mezi hmotnou a právní situací lidového učitele v kapitalistických zemích a úvahami buržoazních teoretiků. Dále zkoumá, za jakých podmínek přináší osobní příklad učitele největší kladný účinek, a stanoví základní předpoklady k získání autority, úcty a lásky žáků. V závěrečné kapitole se zabývá otázkou součinnosti školy a rodičů a jejich vzájemnými povinnostmi pro dosažení jednoty ve výchově dětí. Zdroj anotace: Národní knihovna ČR
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.