Number of the records: 1  

Janua linguarum reserata


  1.  Komenský, Jan Amos, 1592-1670. - Author
    Vyd. 1. - Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1959 - xliv, 344 s., [2] s. obr. příl. ; 31 cm
    Publikace vědecké literatury
      Červenka, Jaromír, - Editor - Author of introduction - Commentator for written text
     Komenský, Jan Amos, 1592-1670.
     dějiny pedagogiky  didaktika  jazyková akvizice  latina
     učebnice  kritická vydání
    Janua linguarum reserata
    Title statementJanua linguarum reserata : editio synoptica et critica quinque authenticos textus Latinos necnon Janualem Comenii textum Bohemicum continens : praecedit commentatio de Comenii Janua linguarum reserata / Johannis A. Comenii ; curavit Jaromír Červenka
    Main entry-name Komenský, Jan Amos, 1592-1670. (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Státní pedagogické nakladatelství, 1959
    Phys.des.xliv, 344 s., [2] s. obr. příl. ; 31 cm
    National bibl. num.cnb000462085
    Edition Publikace vědecké literatury
    NoteK DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ
    Another responsib. Červenka, Jaromír, 1903-1983 (Editor) (Author of introduction) (Commentator for written text)
    Subj. Headings Komenský, Jan Amos, 1592-1670. * dějiny pedagogiky * didaktika * jazyková akvizice * latina
    Form, Genre učebnice * kritická vydání
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Janua linguarum reserata
    Dílo, které zjednalo autorovi světovou slávu překlady do mnoha jazyků, vzniklo z nespokojenosti Komenského s dosavadními školními učebnicemi. Je založeno na zásadě názornosti, žák si osvojuje latinský jazyk prostřednictvím češtiny a 100 oddílů s 1000 větami, zahrnujících asi 8000 slov, má poutavý obsah, umožňující "začátky všech umění svobodných pochopení". Vydání s latinskou úvodní studií je kritické a synopticky konfrontuje pět latinských textů z r. 1631, 1633, 1649, 1652, 1666 s českým zněním. Zdroj anotace: Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.