Number of the records: 1  

Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Pavlíčková, Lenka - Author
    1. vydání - 189 stran : ilustrace ; 23 cm
    ISBN 978-80-210-9090-3
    Matematika a didaktika matematiky ;
     matematické schopnosti  dyskalkulie  didaktické testy  děti školního věku  pedagogický výzkum  základní školy
     případové studie  monografie
    Call numberC 385.625
    Umístění 376 - Speciální pedagogika
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) vypůjčeno (do 31.05.2024)C 385.625   

    Title statementPoruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice : shrnutí výsledků výzkumného šetření / Lenka Pavlíčková
    Main entry-name Pavlíčková, Lenka (Author)
    Edition statement1. vydání
    PublicationBrno : Masarykova univerzita, 2018
    Phys.des.189 stran : ilustrace ; 23 cm
    ISBN978-80-210-9090-3
    National bibl. num.cnb003048162
    Edition Matematika a didaktika matematiky ; 3
    Note200 výtisků
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings matematické schopnosti * dyskalkulie * didaktické testy * děti školního věku * pedagogický výzkum - Česko * základní školy - Česko
    Form, Genre případové studie * monografie
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC 159.928.22:51 , 616.89-008.43:51 , 37.091.26/.27 , 316.346.32-053.5 , 37.012 , 373.3 , (437.3) , (078.7) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru376 - Speciální pedagogika
    Document kindBOOKS
    Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice
    Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice
    Publikace prezentuje výsledky výzkumu poruch matematických schopností žáků na základní škole, teoretické vymezení problematiky, diagnostiku, reedukaci a závěry vyplývající z trojice výzkumných úloh.Dyskalkulie stojí stranou hlavního zájmu pedagogů i rodičů, a to především na úkor dyslexie a dysgrafie, přestože negativně ovlivňuje nejen matematické schopnosti, ale zásadně ztěžuje také zvládnutí dalších přírodních věd, především fyziky a chemie. Autorka se výzkumem dyskalkulie zabývá již řadu let a v následující publikaci předkládá výsledky své úspěšně obhájené dizertační práce. V prvé řadě se vypořádává s terminologií a definuje teoretická východiska svého šetření, zároveň upozorňuje na potřebu důsledné diagnostiky a její úskalí. Ve druhé části již představuje trojici výzkumů, které prováděla mezi žáky základních škol. V první se věnuje žákům, kteří trpí touto poruchou. Ve druhé studii ukazuje, jaký vliv má dyskalkulie na řešení úloh v matematice a ve třetí výsledky porovnává s průzkumem vlivu na školní úlohy ve fyzice. Zdroj anotace: Městská knihovna v Praze
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.