Number of the records: 1  

Historie pražské paroplavby

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Vichta, František - Author
    Vydání 1. - 215 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 22 x 23 cm
    ISBN 978-80-7339-124-9
    Pražská paroplavební společnost
    19.-21. století 1865-2008
     říční doprava  paroplavba  osobní vodní doprava  parníky
     Praha (Česko)
     monografie  obrazové publikace
    Call numberC 371.175
    Umístění
    Historie pražské paroplavby
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( region )jen prezenčněC 371.175 P   

    Title statementHistorie pražské paroplavby / František Vichta
    Main entry-name Vichta, František (Author)
    Edition statementVydání 1.
    PublicationČeské Budějovice : Pražská paroplavební společnost a.s. ... ve Vydavatelství MCU s.r.o., 2008
    Phys.des.215 stran : ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile ; 22 x 23 cm
    ISBN978-80-7339-124-9
    National bibl. num.cnb001866567
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii
    Language noteČeské, německé a anglické resumé
    Another responsib. Pražská paroplavební společnost (Publisher)
    Subj. Headings Pražská paroplavební společnost * 19.-21. století * 1865-2008 * říční doprava - Česko - 19.-21. století * paroplavba - Česko - 19.-21. století * osobní vodní doprava - Česko - 19.-21. století * parníky - Česko - 19.-20. století * Praha (Česko)
    Form, Genre monografie * obrazové publikace
    Conspect656.62 - Říční doprava
    UDC 656.62 , 656.6:[629.54-81] , 656.6.025.2 , 629.54-81 , (437.311) , (048.8) , (084.11)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Document kindBOOKS
    Historie pražské paroplavby
    Kniha líčí historii paroplavby v Čechách od roku 1838, kdy bylo uděleno první privilegium na paroplavbu v naší zemi. První parníky pluly po Labi do Drážďan. Zásadní pro paroplavbu v Praze byl vznik Pražské paroplavební společnosti v roce 1865. Od té doby jezdily parníky na Zbraslav a do Štěchovic. Po období prosperity během první republiky došlo ke stagnaci a k převodu akcií na Čs. akciovou plavební společnost Labskou (v r. 1937). Lodě pluly z Prahy až na Slapy, přičemž nejvíce přepravených osob bylo v roce 1955. Od 60. let 20. století se parníky staly součástí městské dopravy. Od 90. let se PPS vrátila do soukromých rukou. Kniha dále podrobně líčí lodní park PPS od velkých kolesových parníků po malé vrtulové parníky. Kapitola je věnována i typům používaných parních strojů. V závěru popis oblíbených tras. Dobové fotografie a dokumenty, jízdní řády, technické nákresy. Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.