Number of the records: 1  

Gender před tabulí

  1. View book information on page www.obalkyknih.cz

    book


     Jarkovská, Lucie, 1978- - Author
    Vyd. 1. - Praha : Sociologické nakladatelství (SLON) ; Brno : Masarykova univerzita, 2013 - 195 s. : barev. il. ; 23 cm
    ISBN 978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) :, ISBN 978-80-210-6098-2 (MU : brož.)
    Studie ;
    2001-2010
     gender  základní školy  žáci  hodnotová orientace  etnografický výzkum
     studie
    Call numberC 355.541
    Umístění 373.3 - Základní školství
    BranchPlaceInfoSignature
    Lidická ( volný výběr ) k vypůjčeníC 355.541 v1   
    Lidická ( studovna ) jen prezenčněC 355.541   

    Title statementGender před tabulí : etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy / Lucie Jarkovská
    Portion of titleEtnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy
    Main entry-name Jarkovská, Lucie, 1978- (Author)
    Edition statementVyd. 1.
    Issue dataPraha : Sociologické nakladatelství (SLON) ; Brno : Masarykova univerzita, 2013
    Phys.des.195 s. : barev. il. ; 23 cm
    ISBN978-80-7419-119-0 (SLON : brož.) : Kč 329,00
    978-80-210-6098-2 (MU : brož.)
    National bibl. num.cnb002434262
    Edition Studie (Sociologické nakladatelství) ; 96
    Internal Bibliographies/Indexes NoteObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Subj. Headings 2001-2010 * gender * základní školy - Česko * žáci - Česko * hodnotová orientace - Česko * etnografický výzkum - Česko - 2001-2010
    Form, Genre studie
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC 316.66-055.1/.3 , 373.3 , 373.3.011.3-052 , 316.752 , 39:001.891 , (437.3) , (048.8)
    CountryČesko
    Languagečeština
    Ve volném výběru373.3 - Základní školství
    Document kindBOOKS
    Gender před tabulí
    Gender před tabulí
    Studie je výsledkem etnografického výzkumu ve školní třídě, který se zaměřoval na (re)produkci genderu v každodennosti školního kolektivu. Vychází z etnometodologické perspektivy a je inspirována poststrukturalistickými studiemi dětství a genderu. Výzkum byl realizován v šesté třídě základní školy jako etnografické pozorování v hodinách rodinné, výtvarné a hudební výchovy. Studie reprezentuje komplexní pohled na genderovou reprodukci na různých úrovních, a to 1) na úrovni každodenních interakcí (doing gender), 2) v rovině diskursu a umísťování jedinců v rámci diskursu a 3) v rovině individuálních identit a významů, které genderu připisují samy děti. Předává škola holkám a klukům kromě znalostí matematiky, češtiny a přírodopisu také predispozice k nerovnému postavení ve společnosti? Je možné při výuce docílit genderově citlivého přístupu? Jak zajistit, aby citlivá výchova fungovala v kontextu společnosti, která genderově citlivá není? Skládá se dětský kolektiv jen z hodných a pečlivých dívek a ze zlobivých a nezodpovědných chlapců? Jakou roli hraje ve třídě to, že je někdo Romka a někdo Ukrajinec? Co sděluje dětem mezi řádky výklad v hodinách sexuální výchovy? Chtěli by se kluci narodit jako holky a holky jako kluci? Co by jim to přineslo? Jak se dětem líbí pohádky, ve kterých princezna zachrání prince? Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz
    Loading…

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.